חג השבועות, חג המים, ובאגף החופים של עיריית ראשון נערכו לקליטת מאות אלפי מתרחצים ומבלים שיפקדו את חופי הים בראשון לציון במהלך שלושת ימי חג השבועות וסוף השבוע. פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון צוידו באלפי שקיות אשפה והם עוברים בין המתרחצים והמבלים בחופים ומחלקים את השקיות כדי לאפשר איסוף של האשפה בתום הבילוי.
המטרה: למנוע תמונות של הררי הפסולת הממלאים את חוף הים וקו המיים והטיילת בתום יום פעילות. רק בסוף השבוע האחרון פקדו את חופי ראשון לציון רבבות אשר השאירו אחריהם לא פחות משבעים טון אשפה.
במהלך ימי סוף השבוע מתגברת החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון את כוחות הפיקוח והשיטור העירוני. המטרה למנוע אירועי אלימות ושמירה על כללי התוו הסגול כדי למנוע הדבקה של נגיף הקורונה בקרב המבלים בחוף הים.
(צילום: עיריית ראשון לציון)
בחברה לביטחון מדגשים כי חל איסור הכנסת משקאות משכרים לחוף, אסור להכניס כוסות ובקבוקי זכוכית, וכן חל איסור הפעלת מערכות מוזיקה תחת כיפת השמים. הציבור נדרש לשמור על כללי הריחוק החברתי גם במהלך השהייה בחוף
סגן ראש העיר ראשון לציון מקסים בבצקי אמר הבוקר: ״חברה לביטחון מוכנה לחופשת שבועות. אנו מגבירים את האכיפה של סדר בחוף הים, ובמגביל אנו דואגים לטבע ומחלקים שקיות זבל למבקרים. אבקש מכלל המתרחצים בחוף הים לשמור על הסביבה הנקיה ולאפשר לכולם להנות בים".