כמה דברים מאבדים הישראלים ברכבת? לא מעט, כפי שעולה מהנתונים הרשמיים של מחלקת האבידות ברכבת ישראל, שסיכמה היום (א') את שנת 2022. אבל מהן התחנות הבעייתיות יותר?
2 צפייה בגלריה
מחלקת אבידות ומציאות
מחלקת אבידות ומציאות
מחלקת אבידות ומציאות
(צילום: באדיבות רכבת ישראל)
על פי הנתונים שפורסמו, במהלך השנה האחרונה השיבו עובדי המחלקה ומתנדביה לנוסעי הרכבת מעל ל-9,200 אבידות שאבדו במהלך נסיעה ברכבת. בין היתר השיבה מחלקת האבידות: 2,330 תיקים, 1,173 ארנקים, 1,110 טלפונים ומכשירים סלולאריים, 335 מזוודות, 881 תעודות מסוגים שונים (תעודות זהות, דרכונים, תעודות משרתי כוחות הבטחון וכו'), ו-1,204 שקיות שונות.
הפריט בעל הערך הכספי היקר ביותר שהוחזר השנה היה המחאה בנקאית על סך מיליון שקלים שנמצאה בתחנת ירושלים יצחק נבון והוחזרה כעבור יממה לבעליה.

2 צפייה בגלריה
מחלקת אבידות ומציאות
מחלקת אבידות ומציאות
מחלקת אבידות ומציאות
(צילום: באדיבות רכבת ישראל)

ונעבור לנתון הכי מעניין: מהן התחנות בהן אתם נוטים לאבד הכי הרבה דברים? רשמו לפניכם את ארבע התחנות האלו:
נהריה
הרצליה
ירושלים - יצחק נבון
באר שבע
למה זה קורה דווקא שם? ברכבת מסבירים כי תחנות אלה הן תחנות קצה, בהן הרכבות מסיימות נסיעות, ולפיכך הן מרכזות אליהן את האבידות מנסיעות רכבת רבות.

קראו גם:

במחלקת האבידות של רכבת ישראל ממליצים לנוסעים לרשום על כבודתם שם וטלפון, כך שהליך השבת האבידה יקוצר, וכן להיערך לירידה בתחנת היעד המבוקשת מספר דקות טרם ההגעה לתחנה, על מנת לצמצם את הסיכוי שישכח חפץ כלשהוא.
עוד מבקשים ברכבת כי בכל מקרה של איבוד דבר מה ברכבת או בתחנה, לפנות באופן מיידי לצוותי התחנה או לפקח הרכבת, או למוקד השירות הטלפוני במספר *5770, וצוותי הרכבת יעשו כל שביכולתם לאתר את האבידה ולהשיבה לבעליה.