בעוד שמשבר הקורונה פגע קשות בבתי עסק שנאלצו להישאר סגורים, טוענים בעלי עסקים בראשון לציון כי במקום שהעירייה תקל עליהם, הם נאלצו לשלם אלפי שקלים עבור אגרת שילוט.
1 צפייה בגלריה
שלטים ברוטשילד
שלטים ברוטשילד
שלטים ברוטשילד
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם >>
"לא מתחשבים בנו למרות שהמצב קשה ואנחנו לא עובדים רצוף", אומר בכעס אוראל, בעל חנות למכשירים אלקטרוניים. "שלחו לי כבר חיוב של 1,500 שקלים ויחד עם שאר התשלומים זה קובר אותנו. פניתי לעירייה כדי שיתחשבו אבל זה עדיין לא מצליח. גם קשה מאוד לתפוס אותם בטלפון כי אין שם זמינות מלאה אז הכל אמור להיעשות בהתכתבות במייל. בינתיים עסקים קורסים ובמקום לנסות להקל מעמיסים עוד ועוד חיובים".
יו"ר ועדת הביקורת וחבר המועצה דורון אוזן פנה לעירייה בבקשה לפעול למען העסקים ולהקל בתשלומים. "הקופה העירונית חסכה המון הוצאות שנתיות, בעיקר בתרבות ואירועים, ואי־ניצול של סעיפים רבים ופרויקטים רבים בתקציב העירוני עקב משבר הקורונה, וזה המקום להפנות את אותם משאבים בין היתר לסיוע לבעלי העסקים בכל רחבי העיר ויפה שעה קודם. לעירייה יש אחריות לבעלי העסקים וזה הזמן להוכיח זאת".
מנגד מבהיר מחזיק תיק רישוי עסקים, חבר המועצה אפי משה, כי הוא מבין את המצוקה ובכוונתו לפעול: "אנחנו מבינים את הכעס של בעלי החנויות ואנחנו מדברים על זה. הכוונה שלנו היא כרגע ליישם את מה שעשו בעיריית ירושלים ולפטור את כל העסקים מאגרת שילוט של שלט ראשון", הוא אומר. "זאת אומרת שמי שיש לו שלט אחד, לא יצטרך לשלם בכלל. אני לא מבין למה זה מתעכב ואני גם מנסה ללחוץ על זה. באופן כללי יש לי המון הצעות לסיוע והקלות לעסקים ואני מנסה לקדם את זה מול ראש העירייה כל הזמן".
מהעירייה נמסר: "אגרת השילוט היא שנתית בהתאם לחוק העזר. העירייה אינה מוסמכת להעניק פטור או הנחה. על אף האמור, ראש העירייה הקים צוות לבדיקת הנושא".