אריק זיו וקובי נחמני, בני זוג נשואים מראשון לציון, חולמים להביא יחד ילד לעולם באמצעות הליך פונדקאות. מאחר ואין להם את הכסף לעשות זאת, החלו השניים בגיוסי המונים בתקווה שיוכלו לצבור הון ראשוני. לצערם, נגיף הקורונה שיבש את התוכניות והגיוס לא צובר תאוצה. "זה החלום שלנו" אומר קובי, "ואין לי כוונה לתת לשום דבר לעמוד בדרך".
1 צפייה בגלריה
אריק וקובי. מייחלים לילד
אריק וקובי. מייחלים לילד
אריק וקובי. מייחלים לילד
(צילום: פרטי)
לפני חמש שנים הכירו אריק וקובי, תושבי העיר, וכעבור שנה החליטו השניים למסד את היחסים ביניהם ולהתחתן."תמיד היה אצלנו את הרצון להקים משפחה, זה מהתחלה ליווה אותנו אבל לצערי יש אילוצים ואי אפשר להתחיל תהליך פונדקאות בארץ ולכן התחלנו הליך כזה בארצות הברית", מספר אריק.
"עלות של תהליך כזה הוא חצי מיליון שקלים, סכום כסף שאין לנו אבל זה גם לא דבר שהיינו מוכנים שיעמוד בנינו לבין החלום. קיבלנו החלטה להתחיל לגייס כספים באמצעות גיוס המונים. פתחנו קבוצה בשם 'גם לנו מגיע להיות הורים' ובתחילת מרץ זה עלה. המחשבה הייתה שבתור בעל מספרה, תהיה לי הרבה עבודה לפני חג הפסח וכך אוכל גם להרוויח יותר ויחד עם הגיוס נוכל כבר לטוס בסוף החודש לארצות הברית ולהתחיל את התהליך. אלא שאז באה הקורונה ושיבשה את התוכניות". הוא אומר.
"נפלנו על תקופה בעייתית כי זה קשה יותר לגייס בתקופת הקורונה וזה מאתגר אותנו. אנחנו צריכים עוד 120 אלף שקלים מתרומות ואת כל השאר ניקח כהלוואות מהבנק ואני אופטימי שנוכל לגייס את הסכום הזה".
בנוסף לקושי של הגיוס, גם התגובות הארסיות שהם מקבלים לא ממש מקלה על התחושות, "היו תגובות קשות וחשוכות, לא מעט כאלו שמאוד קשה לחזור עליהם. אנשים אמרו לנו שאם נתחתן כמו שצריך עם נשים אז לא תהיה לנו בעיה. אני משתדל מאוד לא לשים לב לתגובות האלו ולא לתת להן להפיל אותי".