למרות שנהגי אוטובוסים פרטיים נהגו להחנות אותם במשך שנים מאחורי בית העלמין הצבאי, שם ישנו חניון מסודר, ולטענם הדבר קיבל את אישור העירייה, לאחרונה גילו הנהגים כי למרות ההסדר, הם החלו לקבל דוחות חניה על כך שהם חונים במקום אסור. "רוב הנהגים שכירים או פנסיונרים, ודווקא עלינו החליטו לעשות קופה?", מתרעם אחד הנהגים.
1 צפייה בגלריה
החניון. פתאום התחילו לקנוס
החניון. פתאום התחילו לקנוס
החניון. פתאום התחילו לקנוס
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"במשך תקופה ארוכה לנהגי האוטובוסים הפרטיים היתה בעיה של חניה, כי הם לא יכולים לחנות בכל מקום וגם אין מקומות מוסדרים", מספר זכריה אברהם, נהג אוטובוס של חברה פרטית. "לפני כשלוש שנים קיבלנו היתר לחנות מאחורי בית העלמין הצבאי, ומדי יום מגיעים לשם למעלה מעשרה אוטובוסים, כאשר הנהגים מגיעים בבוקר ויוצאים משם, ולאחר השעה 17:00 אחר הצהריים מחנים שוב את האוטובוס וכל אחד חוזר לביתו עם רכבו הפרטי.
"האישור ניתן על ידי הוועדה לחניונים, ולא היתה כל בעיה, עד שפתאום, לפני כשבוע, הגיע פקח והתחיל לתת דוחות לאוטובוסים שחונים שם. כל דוח כזה הוא על סך של 100 שקלים, אבל עבורנו זה קשה יותר עכשיו כשאין עבודה. חלקנו גם לא עובדים סדיר אז האוטובוס נשאר שם ואין לנו לאן להזיז אותו. עבור נהגים שכירים שמרוויחים 6,000‑7,000 שקל בחודש זה הרבה כסף על דוחות בתקופה כזו כשלא תמיד עובדים".
לדברי אברהם, הוא ערך בירור מול העירייה ונאמר לו שהדבר מפריע לשכנים. "זה לא יכול להיות", הוא ממשיך, "כי מי שעושה את הרעש הן משאיות שעומדות שם והמנוע שלהן מרעיש. אוטובוסים מניעים ויוצאים מהמקום. פנינו לראש העירייה, שאמר לנו לפנות לפניות הציבור, שנתנו תשובה לאקונית שזו לא חניה לאוטובוסים וזהו. איך יכול להיות ששלוש שנים עזבו אותנו ופתאום החליטו ליפול עלינו? אני פנסיונר ועובד כמו חמור כדי להביא משכורת הביתה והם לוקחים לנו אותה".
מהעירייה נמסר: "מדובר בשטח השייך למשרד הביטחון ובו מוצבים תמרורים האוסרים על חניית משאיות. לרשות נהגי המשאיות יש חניון לכלי רכב כבד במתחם שורק".