המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק רישוי העסקים אפי משה יצא לאחרונה בביקורת מרומזת נגד האחראים בעירייה על מופעי התרבות, ואמר כי ראוי היה לתמוך באמנים הוותיקים ולתת במה גם לאלה המשוועים לפרנסה ולא רק לאמנים המבוקשים שממילא מוצפים בהזמנות.
אל הביקורת של משה הצטרף תושב העיר רמי דנוך, ממקימי להקת "צלילי העוד", שמגלה: "אני צריך להתחנן בפני העירייה כדי שיזמינו אותי להופיע".
2 צפייה בגלריה
דנוך
דנוך
דנוך
(צילום: שאול גולן)
קראו גם:
לטענת חבר המועצה משה, בראשון לציון ישנן כל כך הרבה במות והופעות ונכון היה לשלב בהן את האמנים הוותיקים.
"לא ייתכן שאנו כרשות מקומית, עם הרשויות המקומיות האחרות, לא ניתן במה לחלוצי הזמר העברי, לזמרים ויוצרים שלא נס ליחם כמו רוחמה רז, אריק סיני, רבקה זהר, שלום חנוך, יאיר ניצני, ננסי ברנדס ועוד רבים וטובים", אמר משה והוסיף: "כך גם ניתן במה לטובי היוצרים שלנו בכל הזמנים, כמו נעמי שמר, רחל שפירא, נחום היימן, יוני רכטר, אהוד מנור ועוד. עיר כמו ראשון לציון, בה נוסד בית הספר העברי הראשון, עיר החוגגת מדי שנה את כנס השפה העברית, יוזמת ערב שירי משוררים וערב שירי לוחמים, עיר החוגגת בפסטיבלים את היותה עיר היין, עיר המנציחה את חלליה בטקס המרכזי של ערב יום הזיכרון והמוציאה הון עתק על במות ערב יום העצמאות, חייבת לתת במה ראויה גם לזמרים הוותיקים המשוועים לפרנסה.
כך נוכל כעיר גם לחסוך סכומי עתק וגם להוקיר את הזמרים והיוצרים ששיריהם הפכו לנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית ושקולם מרגש אותנו לא פחות מזה של הזמרים החדשים, ויפה שעה אחת קודם".
"אמרתי את זה מזמן והתלוננתי בפני ראש העירייה הקודם וגם בפני הנוכחי רז קינסטליך", אומר דנוך המתגורר בעיר כבר ארבעה עשורים.
"אמרתי לו שבמחלקת התרבות יושבים אנשים שאני צריך להתחנן בפניהם להופיע. אף פעם לא הוזמנתי על ידי העירייה להופיע, אלא רק דרך אנשים פרטיים. אני זמר עם רזומה ענק של 50 שנה ומרגיז אותי שזה היחס ובכל שנה מזמינים להופעות רק זמרים קבועים. עכשיו אני עושה מופע עם גבי ברלין, איחוד שלנו שיעלה במתנ"ס שיכון המזרח וזה לא נתמך על ידי העירייה אני אפילו לא מעז להתקשר להזמין את ראש העירייה כי אני יודע שהוא יגיד לי שהוא עסוק אבל אם זה היה גידי גוב הוא היה מגיע בריצה".
2 צפייה בגלריה
עצמאות בעיר
עצמאות בעיר
עצמאות בעיר
(צילום: אבי מועלם)
מהעירייה נמסר: "כידוע, בשנתיים האחרונות כמעט ולא התקיימו הופעות פתוחות בשל מגבלות הקורונה. דווקא בפסטיבל ראשון לפני הקורונה, דנוך הופיע בבמה פתוחה ברחבת בית העם. למעשה, רגע לפני כניסת הגבלות הקורונה פרסמה לראשונה החברה העירונית קול קורא לאמנים מקומיים להשתתף באירועי ערב יום העצמאות בעיר במטרה לעודד יצירה מקומית. חבל לבסס תיאוריה שלמה על בסיס מקרה אחד, שכאמור, מתגלה כרחוק מהמציאות".