אם הייתה ריצת משוכות שבה נשים מדלגות משלב הרווקות אל המגרש המשפחתי, יש מצב שגלי לייבושיר־קינסטליך הייתה קוטפת את אחד המקומות הראשונים. בשנת 2016 היא עוד הייתה רווקה תל אביבית עם שני תארים, סמנכ"לית בכירה בחברת 'גאון אחזקות' ודרייב עצום להמשיך לעשות קריירה. שבע שנים אחרי, היא נמצאת בעיצומה של חופשת לידה שלישית, פול טיים אמא לשלושה קטנטנים.
4 צפייה בגלריה
גלי קינסטליך. "אני מאוד מעורבת במה שקורה"
גלי קינסטליך. "אני מאוד מעורבת במה שקורה"
גלי קינסטליך. "אני מאוד מעורבת במה שקורה"
(צילום: קובי קואנקס)
אבל לוקח לה בדיוק שתי דקות להבהיר שהטוטליות בבית היא לגמרי עניין זמני, ואוטוטו היא חוזרת לג'נגל ולשלב בין הבית לקריירה. "יש נטייה לחשוב שבגלל שאני אשת ראש העיר ויש לי שלושה ילדים קטנים, אני אשב בבית", היא אומרת. "באופיי אני אוהבת לעבוד ואוהבת את האקשן. מעבר לנושא הכלכלי, זה גם בריא למשפחה. אני זקוקה למקום שלי, רוצה להתלבש בבוקר, לפגוש אנשים ולהגשים את עצמי כמו שתמיד עשיתי. רז תמיד אומר, 'אם גלי לא תעבוד היא לא תהיה מאושרת, והבית לא יהיה מאושר'".

הדייט הראשון שנגמר בבית חולים


קינסטליך (39) גדלה בכפר שמריהו. היא סיימה תואר ראשון במשפטים ותואר שני במינהל עסקים ועבדה חמש שנים כעו"ד ועוזרת מנכ"ל בבית ההשקעות 'אינפיניטי'. משם המשיכה ל'גאון אחזקות', ובגיל 36 כבר הייתה סמנכ"לית התפעול והמכירות.
את קינסטליך (45) היא פגשה בשנת 2016 במסיבה בתל אביב. היא ביררה פרטים לגביו, וחברה משותפת, שזיהתה שמדובר בשידוך משמיים, דאגה להעביר לו את הטלפון. אחרי חודש וחצי הוא סוף־סוף התקשר, רק מה, הדייט הראשון הסתיים בבית החולים.
"יום למחרת הדייט רז התקשר ושאל, 'איך את?', ואמרתי, 'בבית חולים עם אבנים בכליות'. הוא אמר לכולם, 'מרוב התרגשות ממני התפוצצו לה האבנים'".
אחרי ההתמהמהות הראשונית ותקלת האשפוז, העניינים עברו לקצב של מרתון מפואר. "ככה יצא", היא מחייכת, "אחרי שלושה חודשים רז עשה לי רילוקיישן לראשון לציון ועברנו לגור יחד. היינו בגיל שכבר אין התקשקשויות, הכל היה חלק ומהיר". אחרי שנה הם עמדו מתחת לחופה מול 1,200 מוזמנים. אחרי עשרה חודשים נולד ריף (5), שנתיים אחריו רוי, ולפני ארבעה חודשים הצטרף רום למשפחה.

4 צפייה בגלריה
משפחת קינסטליך. "מרגישים נוח עם החשיפה ברשתות החברתיות"
משפחת קינסטליך. "מרגישים נוח עם החשיפה ברשתות החברתיות"
משפחת קינסטליך. "מרגישים נוח עם החשיפה ברשתות החברתיות"
(צילום: באדיבות המשפחה)

קשוח, זריז ומתקתק


כשגלי הכירה את רז, הוא היה סגן ראש עיר. שום דבר לא הכין אותה למהפך הזריז בחייה, ולעובדה שתהפוך מיד לגברת הראשונה של ראשון לציון. "יש הבדל ענק בין תפקיד הסגן לבין להיות ראש העירייה. זאת קפיצה מאוד משמעותית", היא אומרת. "אפילו רז הופתע לגבי עומק השינוי בחיים. זה היה סופר מאתגר, כי כמה ראשי ערים קיבלו מיד בתחילת הקדנציה - בעיר כל כך גדולה כמו ראשון לציון - קורונה ושתי מלחמות, ובמקביל הקימו משפחה עם שלושה ילדים?".
ידעת למה את נכנסת?
"אי־אפשר להבין למה נכנסים עד שחיים את זה. כשרז התלבט אם להתמודד על ראשות העיר, ישבנו, חשבנו וידענו שזה ישנה לנו את החיים. זה גם צעד מאוד מפחיד לזוג צעיר שצריך לחשוב כלכלית. אבל ידעתי שזה החלום שלו ואמרתי, לך על זה. כמובן שלא ידעתי במה זה יהיה כרוך".
בעל ראש עירייה ושלושה ילדים תוך חמש שנים נשמע כמו מתכון בדוק לוויתורים מצד האישה.
"אין ספק שיש ויתורים. כשהתחתנתי, אבא שלי אמר לי, 'תניחי שרז בעבודה וכשהוא יבוא הביתה זאת תהיה הפתעה משמחת'. ואימצתי את העצה. כיוון שקיבלתי החלטה להישאר אשת קריירה, ואחרי כל חופשת לידה חזרתי לעבודה. הפתרון שלי הוא להיעזר במיקור חוץ. יש לנו שני סבים ושתי סבתות שנרתמים כל הזמן ויש לי צוותי בייביסיטריות. ועדיין, היה לי ברור שאני אהיה באופן טבעי יותר דומיננטית עם הילדים. אני לא מאלה שיבואו ויגידו, 'יש פה שוויון', ממש לא. יש כאן הקרבה. אני נשואה לאדם בתפקיד מאוד תובעני ולקחתי על עצמי יותר. בחרתי לסיים את העבודה ב'גאון אחזקות' ולהמשיך אל האתגר הבא, והתפקיד שאני מחפשת יתאים לסיטואציה בבית. אגב, בסופי השבוע רז מאוד משתדל להיות עם הילדים, שום דבר לא נכנס ליומן שלו בסופ"ש בלי אישור שלי".

4 צפייה בגלריה
גלי קינסטליך
גלי קינסטליך
"קיבלתי החלטה להישאר אשת קריירה". גלי קינסטליך
(צילום: קובי קואנקס)

יום שגרתי במשפחת קינסטליך מתחיל כשסבא פיני קינן, אבא של רז, מתייצב בשבע בבוקר עם העיתון ומתגייס למלאכת התפעול, "ורז מכין לכולם מיץ תפוזים סחוט", אומרת גלי. "כרגע אני בחופשת לידה אבל גם כשעבדתי, הכל התנהל בצורה מאוד מאורגנת ומסודרת. בלילה הילדים בוחרים את הבגדים ליום המחרת ואני מארגנת להם את התיקים. יש פה מערך בוקר קשוח, זריז ומתקתק, כמו שיש בהרבה בתים שיש בהם ילדים קטנים".
"רז ואני באים מבתים מאוד משפחתיים ושנינו מאוד מחוברים למשפחות שלנו ומתייחסים לבית כאל עוגן", היא מוסיפה. "זה היה גם בסיס טוב לזוגיות שלנו. אנחנו מקפידים על ארוחות שישי ועל חגיגות משפחתיות ומעורבים בכל מה שקורה אצל כולם. בתקופת הבחירות המשפחות של רז ושלי היו מגויסות, אמא שלי, שתי האחיות שלי, האחים של רז, כולם".

השיטה לתחזוקת הזוגיות


תקופת בחירות חדשה עומדת בפתח, וקינסטליך כבר מתחילה להפשיל שרוולים ולגייס פעילים. גם בבחירות הקודמות היא עבדה בפול גז, ניהלה את המטה באינטנסיביות ולקחה חל"ת מעבודתה כדי להשקיע בקמפיין. "רז רץ מהר ואני תפעולית ואופרטיבית, אנחנו משלימים אחד את השני", היא אומרת. "אני מתחילה לעזור להקים את התשתית כדי שנוכל להרים את השאלטר בזמן".
במרוץ הקודם היו פצועים בדרך. יש לך כוח לסיבוב נוסף?
"כיוון שלמדתי את הלקחים, אני באה לבחירות האלה בעיניים יותר פקוחות. אני בנאדם שלוקח מאוד ללב, ובהחלט היו אכזבות מאנשים. היום אני יודעת שבפוליטיקה אפשר להתכסח עם מישהו, ולמחרת לשבת ולצחוק ביחד, אבל בזמנו לקחתי את זה ממש קשה. יצא לכלוך מכל הצדדים, וריף, שהיה אז בן פחות משנה, זחל במטה ימים ולילות. במהלך הקמפיין יצאה לי פריחה קיצונית ביד. שום רופא ושום טיפול לא עזרו. בסוף הומאופט אמר לי, זה פסיכוסומטי. אחרי הבחירות זה באמת עבר".
כאשת פוליטיקאי, עד כמה את מעורבת?
"אני מאוד מעורבת במה שקורה. רז ואני מדברים על הכל כל הזמן. אני שותפה לרעיונות שחלקם נולדו רגע לפני שהלכנו לישון, או מתוך צרכים שפתאום זיהינו כהורים צעירים. אני גם משתדלת להצטרף אליו לאירועים. לא מזמן אשתו של אחד מראשי הערים אמרה לי, איך יש לך סבלנות לזה? אבל אני יודעת שאם לא אלך איתו, לא אראה אותו באמצע השבוע. אני רוצה להיות איתו וזו עוד דרך לתחזק את הקשר והזוגיות, גם אם אני לא ממש מתלהבת מהאירוע עצמו. זה לא שאנחנו זוג שנשוי 20 שנה, זאת זוגיות צעירה, ב־21 במרץ נחגוג שש שנות נישואין".

4 צפייה בגלריה
גלי קינסטליך
גלי קינסטליך
"שותפה לרעיונות שחלקם נולדו רגע לפני שהלכנו לישון". גלי קינסטליך
(צילום: קובי קואנקס)

אתם מתעדים כל הזמן את המשפחה ברשתות החברתיות. לאחרונה הופעתם בפני קהל בפרויקט "הורות בסלון". נוח לך עם החשיפה הזאת?
"בבחירות הקודמות בכל חוג בית רז נתן לכולם את מספר הטלפון האישי שלו, ואנשים לא האמינו. אבל זה רז, הוא עונה לכל שיחה מכל תושב כי המוטו שלו הוא להיות נגיש ואישי. כך גם עם התמונות ברשת, מלכתחילה העלינו אותן והרגשנו הכי נוח עם זה. פרויקט 'הורות בסלון' הוא רעיון נהדר, ואנחנו פתחנו אותו כדי שאנשים לא יחשבו שהכל מתקתק והכל טוב, גם אנחנו צריכים ליווי וייעוץ, ואני נעזרת בתמר כהן־לביא, שהיא יועצת במכללת ההורים. זה היה הכי טבעי שאנחנו נהיה אלה שנדבר על מורכבות השילוב בין הורות וקריירה".
לפעמים החשיפה קשה? התפקיד מכביד?
"הייתה תקופה שבראשון לציון היה שיח על תחבורה ציבורית בשבת. באחת השבתות לקחתי את הילדים לקטיף בהוד השרון והעליתי תמונות. בחור אחד לקח את זה למקום של 'בגלל שיש לך אוטו את יכולה לקחת את הילדים, אני לא יכול כי אין תחבורה ציבורית'. זה גרם לי להרגיש רע, איך מישהו לוקח רגע משפחתי שלנו והופך אותו נגדנו? ויש אנקדוטות קטנות נוספות שהן חלק מהחיים שלנו, למשל, באופן טבעי כשרז יוצא עם הילדים לגינה, הוא לא רק אבא שלהם, הוא גם ראש העיר ופונים אליו הורים והוא תמיד קשוב. להגיד שזה הכי נוח לילדים? לוקחים להם את אבא שלהם. מצד שני, הם רואים אותו בטלוויזיה ומתלהבים, וכשהוא בא לגן הילדים רוצים להצטלם איתו".

קראו גם:

את תפקיד אשת ראש העיר מצליחה קינסטליך לתעל לטובת יוזמות וסיוע לארגונים ולאנשים שפונים אליה. "לפעמים אני רואה פוסט בפייסבוק של אדם שזקוק לעזרה ומפנה אליו את מי שצריך", היא אומרת. "לאחרונה הייתי שותפה בקידום פרויקט שיכשיר את בני הדור השני לספר את סיפורי ניצולי השואה. אני גם מלווה את עמותת 'נדירים', שהוקמה על ידי הורים שילדיהם חולים במחלות נדירות, ושמחתי לעזור ולפתוח להם את הדלת בראשון לציון".