הורים רבים לילדי גנים בראשון לציון יוצאים נגד הסתדרות הגננות שהחליטה לבטל את גביית התשלום עבור ההזנה בגנים. כתוצאה מכך נאלצים ההורים לשלוח את ילדיהם מדי יום עם ארוחה לגן, דבר שפוגע בהם מבחינתה תזונתית ומסכן את בריאותם של ילדים הסובלים מאלרגיות. בעקבות הטענות, פנתה מחזיקת תיק חינוך בראשון לציון ליאל אבן זוהר אל שרת החינוך יפעת שאשא־ביטון וביקשה ממנה להתערב בעניין זה.
1 צפייה בגלריה
פנייה לשרת החינוך
פנייה לשרת החינוך
פנייה לשרת החינוך
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
בשנים האחרונות חלה בראשון לציון תוכנית הזנה לגנים ובמסגרתה גבו כל הגננות תשלום מההורים בתחילת שנת הלימודים, ובעזרת כסף זה הן קנו מזון שאיתו הכינו ארוחות בוקר משותפות לילדי הגן. תוכנית זו איפשרה לגננות להכין ארוחות מזינות ואיכותיות לילדים וכך גם לשלוט במרכיבים שיכנסו לגן ולהימנע מפגיעה בילדים האלרגיים לסוגים שונים של מזון.
לדברי הורים, בתחילת השנה דרשו בהסתדרות הגננות שלא לגבות יותר כסף מההורים. במכתב שיצא לכלל הגננות בראשון לציון ניתנה הוראה שלא לקחת כסף מהורי הילדים ולהשאיר את הטיפול לרשות המקומית או לבקש מההורים שידאגו לבדם לאוכל עבור הילדים. מאז נאלצים ההורים לשלוח את ילדיהם עם ארוחות שלרוב מזינות פחות ממה שהיה נהוג עד כה, ובכך גם מסכנים את הילדים הסובלים מרגישויות למזון אם נכנס אוכל אסור.
"זאת בושה שככה מתנהלים עם הילדים שלנו ומשחקים איתנו ההורים", אמרה דורית לוי, אמא לילדה בת ארבע. "משחקי כוח בין ארגונים שונים שמים אותנו ההורים באמצע וכעת אנחנו צריכים לשלוח ילדים עם כריכים. תוכנית ההזנה היתה הרבה יותר בריאה עבורם".
במכתב ששלחה אבן זוהר לשרת החינוך, יפעת שאשא־ביטון, נכתב: "הורים בראשון לציון מעוניינים ברובם המכריע בהזנה, והורים לילדים אלרגיים מצויים במצוקה רבה עקב המצב. הפתרון מונח לפתחו של משרד החינוך".
ממשרד החינוך לא התקבלה תגובה עד מועד סגירת הגיליון.