למעלה משלוש
1 צפייה בגלריה
עצומה להחזרת המורה מאיר ברוכין
עצומה להחזרת המורה מאיר ברוכין
עצומה להחזרת המורה מאיר ברוכין
(צילום: מוטי קמחי, עצומה מאתר "זזים")
ת אלפים איש חתמו עד כה (ראשון) על עצומה שמטרתה להחזיר את המורה לאזרחות מאיר ברוכין לעבודתו בתיכון בראשון לציון. במסמך תחת הכותרות "להפסיק את ציד המכשפות", דורשים החותמים מהעירייה לחזור בה מההחלטה לסיים את העסקתו, ולא לפגוע בו בשל דעותיו.
לפני כשבועיים החלה סערה בראשון לציון בשל פיטוריו של ברוכין שהביע דעתו ברשתות החברתיות ובפני התלמידים והביע ביקורת אודות פעולות צה"ל. בעירייה ראו זאת בעין לא יפה והחליטו להפסיק את עבודתו לאלתר. כעת מנסה כאמור קבוצה של תושבים לשנות את הגזרה.
"פיטוריו של ברוכין צריכים להפחיד כל אחד ואחד מאיתנו, כי המסר העולה מהם הוא שמורה, וכל אדם, צריך ליישר קו עם עמדות מסוימות ולצנזר את עצמו, אחרת הוא צריך לחשוש לפרנסתו", נכתב בעצומה. "זה הזמן שלנו לעמוד מול ציד המכשפות וסתימת הפיות. הצטרפו לדרישה מעיריית ראשון לציון להחזיר את מאיר ברוכין לתפקידו.
"ברוכין ידוע כמורה המחנך את תלמידיו לחשיבה עצמאית וביקורתיות, והפיטורים שלו צריכים להדאיג גם את מי שלא מסכים עם דעותיו. אם נשתוק עכשיו, ניתן יד לצמצום מגוון הדעות שהילדות והילדים שלנו יכולים להיחשף אליהן, ונסכן את חופש הביטוי של כולנו".
בשלב זה ממשיך ברוכין לשמור על שתיקה ומסרב להגיב על הסערה.