בין עצב לשמחה. חודש לאחר שסמ"ר ליאור רביב מראשון לציון נהרג בעזה, מדברים הוריו דורון ושרית-סייה על ההודעה המיוחדת ששלח להם, הנכד שנולד להם ביום שבו נהרג ליאור, על הכספים שהם מגייסים להנצחתו ועל החג המתקרב. "חסרונו של ליאור יורגש מאוד", הם אומרים בראיון מיוחד ל"מיינט ראשון".
2 צפייה בגלריה
סמ״ר ליאור רביב ז"ל
סמ״ר ליאור רביב ז"ל
סמ״ר ליאור רביב ז"ל. "אציל נפש, עם שלווה ורוגע"
(צילום: דובר צה"ל)

סמ"ר ליאור רביב ז"ל נפל ב-23 במרץ והוא בן 21 בלבד. ליאור היה בוגר בית הספר "זבולון המר" והישיבה התיכונית. לחם בגדוד 932 "גרניט" של חטיבת הנח"ל ונפל בפעילות מבצעית בבית החולים שיפא שברצועה. הוא הותיר אחריו הורים ושלוש אחיות, הילה (32), טל (29) ויעל (25).
רגע לפני שנכנס לעזה שלח רביב למשפחתו תמונה והודעה, בתמונה הוא מצולם עם חבריו לגדוד, מצביע על הכיפה שלראשו, להזכיר להם שכשעל ראשו הוא חובש את הכיפה שאימו סרגה לו הוא חש מוגן ובטוח ודבר לא יכול לפגוע בו, משפט שאמר להם כשיצא מביתו ב-7 באוקטובר.
"שלום משפחה יקרה", כתב רביב, "...אני מבין שרובכם מודאגים אבל זה בלתי נמנע הם עשו נזק גדול מדי ואנחנו ניכנס בשביל לעשות מה שידרשו מאיתנו ומה שנדרש מאיתנו בכללי כלוחמים".
רביב פירט על האבדות הגדולות, לאחר שאיבד חברים טובים בשדה הקרב ולוחם נוסף שנחטף. "אותם דברים בלתי נסלחים יעלו ביוקר. אני יודע שההודעה הזאת נראית קצת יותר מלחיצה מהרגיל אבל הכל טוב, הפלוגה שלי שומרת על רוח לחימה. אנחנו ממשיכים להתמקצע כמיטב יכולתנו ומכינים את עצמנו. בע"ה שנזכה לנקום את הנופלים ולהשיב את השבויים. אוהב אתכם ונחגוג כשהכל יחזור לשגרה ונחזור הביתה", כתב רביב.

קראו גם:

ביום שבת בחודש שעבר הגיעה הדפיקה בדלת, אך עוד לפני שבני משפחת רביב עיכלו את הבשורה המרה שוב קיבלו החיים תפנית מפתיעה. "בשבת בצהרים הקצינים באו לבשר לנו מה קרה", משחזר האב דורון, "הם נשארו איתנו שעות, עזרו לארגן את כל פרטי הלוויה. בערב הילה נאלצה לנסוע לביתה כדי להרדים את הילד ובאחת בלילה כבר קיבלנו טלפון שנולד לנו נכד חדש, שישי במספר. אנחנו נעים מעצב לשמחה, רגע אחד הבשורה הקשה, בלילה לידה ולמחרת בשעות הצהרים המוקדמות הלוויה. לתדהמתי גם הילה הגיעה. אחרי השבעה קיימנו את הברית והם קראו לו יאיר".

2 צפייה בגלריה
טקס ברית המילה
טקס ברית המילה
טקס ברית המילה. העצב והשמחה
(צילום: מתוך הפייסבוק)

בשבעה שמעו ההורים סיפורים שהותירו גם אותם מופתעים. "היה לי בן אציל נפש, עם שלווה ורוגע, נבון ושקול. למרות שהיה שקט היתה בו עוצמה וכח. כשחזר מהבסיס לא רצה לעשות סידורים עם המדים כדי לא להתגאות שחזר משדה הקרב. המפקד שלו סיפר שכשביקש מתנדבים היה אומר מיד 'ליאור שב' כי הוא תמיד התנדב להכל. הראשון להיכנס לכל מקום. הוא היה מאיר כל חדר שנכנס אליו. הוא ידע שיצא למלחמה על הבית והאמין במטרה ובחשיבות השבת החטופים".
בני משפחות רביב נערכים לפסח, אך השנה באופן מעט שונה. "הזמינו אותנו אבל בחרנו לעשות השנה את הסדר עם המשפחה המצומצמת, רק אנחנו המשפחה הקרובה. חסרונו של ליאור מאוד יורגש. אני בר מזל שזכיתי לבן כזה וחבל שזה נגמר ככה. עכשיו אנחנו אוספים כסף להכניס ספר תורה לזכרו, מבחינתי זו הדרך הכי מרשימה להנציח את ליאור".
רוצים לעזור למשפחה להכניס את ספר התורה להנצחת ליאור ז"ל? ניתן לתרום באמצעות אפליקציית פייסבוקס בלחיצה כאן. ניתן להעביר גם ביט, במספר: 050-4284840