סוללת את הדרך: הכירו את ליאורה מנשירוב (23), ולמרבה הפלא היא האישה הראשונה שממלאת תפקיד טכנאית בחברת 'סלקום'. אז אם אתם גרים באזור רחובות וראשון לציון אולי תזכו לביקור ממנה.
2 צפייה בגלריה
ליאורה בפעולה
ליאורה בפעולה
ליאורה בפעולה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
לתפקיד החדש היא נכנסה לאחר שבמשך שלוש שנים וחצי הייתה טכנאית בצבא והיא גם בתו של נגר, כך שלדבריה עבודה עם הידיים מעולם לא הפחידה אותה. אחרי השחרור מהצבא טסה לטיול הגדול בהודו אך הוא נעצר באמצע בגלל הקורונה, וכך היא מצאה את עצמה שוב בארץ, מחפשת עבודה.
"חבר טוב שלי, שהיום הוא בן הזוג שלי, אמר לי שכדאי לי לחפש עבודה בתחום שלי, הטכני. חיפשתי עבודה בתחום שלי לפני מספר חודשים, נתקלתי במודעה מטעם סלקום שפורסמה בפייסבוק, שלחתי קורות חיים, עברתי מרכז הערכה והתקבלתי לחברה".
מנשירוב מספרת שכאשר חתמה על חוזה ההעסקה אמרה לה, להפתעתה, המחתימה בהתלהבות: 'אני מתרגשת להחתים את הטכנאית הראשונה בסלקום'.
"התרגשתי מאוד, לא האמנתי שאני הטכנאית הראשונה בחברה. זה עורר בי גאווה עצומה, במהלך הקורס הרגשתי שווה בין שווים, בחנו אותי כמו שבחנו את כולם, אבל למען האמת, בהתחלה כל הגברים שהיו איתי בקורס לא הבינו מה אני עושה שם, הרבה מהם חשבו שהתבלבלתי במקום שבו אני נמצאת אבל כששאלו אותי "מה, את בקורס טכנאים?" עניתי "כן, כמוכם", והם מאוד התלהבו ופרגנו.
גם בשטח ובמשפחה היא מקבלת הרבה תגובות מפרגנות, אני מקבלת תגובות כמו "הפתעת אותנו, ציפינו לגבר כמו תמיד", "איזו אלופה", "כל הכבוד לך, את פורצת דרך", ואפילו הייתה לי פעם אחת שעבדתי בחוץ על סולם, כשאחת השכנות ראתה אותי מהחלון וצעקה בקול: 'הידד! כל הכבוד לכוח הנשי! תמשיכי כך'. התרגשתי מאוד באותו רגע".
מנשירוב לא זקוקה לשום הקלות, ומתמודדת היטב עם כל אתגר, גם אם יש מי שעדיין חושב שמדובר ב"עבודה גברית". "זו עבודה פיזית לכל דבר, היא קשה ולעתים לא נוחה או נעימה. מזיעים המון, עולים על סולמות, קודחים בקירות, מתקינים ציוד, מתמודדים עם כל סוגי הלקוחות הקיימים וזו לא עבודה קלה, אבל אני מרגישה שאני מתמודדת עם זה כמו שצריך, וכשאני צריכה עזרה אני לא מתביישת לבקש", היא אומרת.
2 צפייה בגלריה
"התרגשתי". ליאורה בזמן העבודה
"התרגשתי". ליאורה בזמן העבודה
"התרגשתי". ליאורה בזמן העבודה
(צילום: פרטי)
"אני חייבת להודות שאני עצמי לא ייחסתי חשיבות רבה להיותי טכנאית. אני רואה את שנת 2020 כשנה שבה אין הגדרת תפקיד לגבר או אישה, אין 'גבר הוא המפרנס והאישה מקומה במטבח'. אנחנו עושות הכול ובכל תחום - נהגות אוטובוס ומוניות, טייסות, אסטרונאוטיות, הייטק ובאמת אין סוף תחומים. לשמחתי אני לא רואה את עצמי מיוחדת, וככה אני מקווה שכולם יראו את העולם בקרוב. יראו ויבינו שזה לגיטימי לראות אישה בכל תחום, גם כשהיא נכנסת לתקן להם תקלה בבית".
העבודה בתור אישה בתחום היא עבודה שהיא מעידה עליה גם כשליחות. "אני מקווה שהדרך שלי תשפיע על עוד אנשים ובעיקר על עוד נשים לצאת מהמוכר והידוע, בצבא יש רוב של טכנאיות ובאזרחי ההיפך, אנשים לא צריכים לכבות את עצמם כי ככה מקובל בחברה, גם אם החברה רואה בעין עקומה משהו – בסוף אני חיה את החיים שלי וצריכה לעשות מה שנכון עבורי".
לכל העדכונים - חדשות ראשון לציון