במהלך סוף השבוע הפעילה עיריית ראשון לציון שאטלים בתוך מערב העיר שהסיעו אנשים מהחניון שליד תחנת הכיבוי אל חוף הים, זאת כחלק מהניסיון להקל על העומס של הגעת כלי רכב פרטיים לחוף וסביבתו, דבר הפוגע באיכות חיי תושבים המתגוררים באיזור. בציבור הדתי בראשון לציון לא אהבו את המהלך וטענו כי מדובר בפגיעה בסטטוס קוו.
1 צפייה בגלריה
(חוף ראשון לציון | צילום: אבי מועלם)
בשבועות האחרונים סובלים תושבי השכונות הסמוכות לחוף הים בראשון לציון מבעיות רבות בגלל עשרות אלפי האנשים שמגיעים לרחוץ בים. הדבר גורם לפקקים שמפריעים לתושבי השכונות לצאת מהן או להיכנס אליהן. העירייה מצדה תגברה את כמות הפקחים על מנת להכניס סדר, חסמה חלק מדרכי הגישה והחל מסוף השבוע האחרון גם מפעילה שאטלים שמגיעים מדי רבע שעה ולוקחים אנשים לחוף הים מחניון מרכזי. המיזם למעשה הוציא לפועל את רעיון התחבורה הציבורית בשבת שאותו מתכננים בשנים האחרונות.
יוזמה זו הצליחה להכעיס את התושבים החרדים ונציגיהם במועצת העיר שלא אהבו את המהלך. "אני שמעתי על זה רק בדיעבד", מספר יו"ר סיעת "מאמינים בראשון" שמאל ג'מיל. "זה לא בסדר בכלל ולא נעבור על זה בשתיקה. אנחנו רוצים לשמור בעיר על הסטטוס קוו - מה שהיה ככה יהיה. נדבר עם ראש העיר ונשמע מה יש לו לומר. אני מאמין שהעניין הזה ייפתר. מבחינתי לא יהיה נסיעות בשבת. אני מאמין שהמיזם הזה יירד בעזרת השם".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "העירייה תפעל לתת כל מענה למצוקת עומסי התנועה בחוף הים לרווחתם ואיכות חיי התושבים".