עורכת הדין מיכל סגור, תושבת ראשון לציון, קיבלה לאחרונה לביתה דוח של העירייה. בקנס שהגיע נכתב כי זו הודעה שנייה שכן הדוח המקורי התקבל כבר בשנת 2016. לטענתה, בירור שעשתה גילה שתושבים נוספים קיבלו לביתם דוחות שניים בפער של שנים רבות, ולכן החליטה לפעול מול העירייה: "אני מאגדת תושבים נוספים, כי מה שהעירייה מנסה לעשות זו חוצפה".
1 צפייה בגלריה
 למחות ולפעול. עו"ד סגור
 למחות ולפעול. עו"ד סגור
למחות ולפעול. עו"ד סגור
(צילום: פרטי)
"קיבלתי דוח שבו הופיע שבשנת 2016 ביצעתי עבירה בחניון שליד חוף הים ולכן הדוח הוא על סך של אלף שקלים. אני לא יודעת אפילו איזו עבירה עשיתי, לא זכור לי דבר כזה ואני אפילו לא יודעת איזו עבירה עירונית אפשר לעשות שהקנס עליה הוא אלף שקלים. כעת עם הפיגורים והריבית אני מחויבת לשלם 1,700 שקלים".
אלא שאז החלה עו"ד סגור בבירורים. "תוך כדי בדיקה הבנתי שיש תופעה כזו לאחרונה בראשון לציון, שתושבים מקבלים דוחות משנים עברו שהם לא זוכרים ולא מכירים, ופתאום זה מגיע אליהם אחרי שנים שאף אחד בעירייה לא דיבר איתם. גם אם שולחים דוח וטוענים שנשלח דוח בעבר, לפחות שיצרפו עם זה את הצילום של הדוח הישן, למה אתם מצפים שאנשים יזכרו ויאמינו למשהו שקרה לפני המון זמן?"
מה בכוונתך לעשות?
"החלטתי להתארגן עם תושבים נוספים כדי למחות ולפעול במישור המשפטי. אבקש לברר גם כמה דוחות כאלו יצאו לאנשים אחרי שלא תוזכרו. זו חוצפה לשלוח דוחות מלפני ארבע וחמש שנים שצברו ריביות ומקשות על אנשים עוד יותר את עול התשלום. זה נראה כמו איזה מבצע גבייה של דוחות ישנים ואני מתכוונת לברר מי מוביל את התוכנית הזו".
מהעירייה נמסר: "לפונה בכתבה נרשם דוח עקב חנייה בחניית נכה ביוני 2016. הודעת תשלום קנס נשלחה בדואר רשום. כיוון שבמקרה זה מדובר בחברת השכרה, החברה שלחה לנו מסמכים המוכיחים כי הפונה נהגה ברכב. בהתאם לכך במאי 2017 נשלחה לה הודעת תשלום קנס בדואר רשום. הואיל ולא הסדירה את חובה ו/או לא ביקשה לערער או להישפט, הליכי הגבייה נמשכו כסדרם. בהתאם לכך בינואר 2020 נשלחה לפונה התראה".