כתב אישום חמור הוגש נגד מספר עמותות דתיות הנאשמות שבמשך שנים הוציאו במרמה מאות אלפי שקלים מעיריית ראשון לציון, לאחר שדיווחו על פעילויות שמעולם לא התרחשו.
1 צפייה בגלריה
עיריית ראשון לציון
עיריית ראשון לציון
עיריית ראשון לציון
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
בשנים האחרונות התנהלה ביאח"ה (היחידה ארצית לחקירות הונאה) חקירה נגד עמותות דתיות שפעלו בעיר, וזאת לאחר שדוח מבקר המדינה קבע שאותן עמותות מוציאות חשבוניות פיקטיביות או מעניקות שירותים במחירים כפולים מהמותר, ובכך מוציאות כספים לא חוקיים מהעמותה לתרבות תורנית בראשון לציון.
בין היתר נחקר בנושא סגן ראש העירייה, הרב אריה כהן, אך התיק בעניינו נסגר.
על פי כתב האישום שהוגש בשבוע שעבר, אחת העמותות, שמטרתה עידוד הילודה בישראל, הגישה הצעות מחיר פיקטיביות באופן כזה שאותם אלו שאמורים לספק את השירות המדובר כלל לא ידעו על כך.
כמו כן, הועברו הצעות כפולות עבור הרצאות, כאשר מי שהיה אמור להעבירן צויין כעובד בשני מקומות בו זמנית. סך כל הכסף שביקשו המפעילים על סוג השירות הזה עמד על קרוב ל־100 אלף שקלים.
במקרים אחרים, נטען בכתב האישום, ביקשה העמותה מעשרות בלניות להרצות בפני קהל על חשיבות טהרת המשפחה, נושא שאושר על ידי העירייה. לאחר שניתן האישור, החלו אנשי העמותה לדווח על הרצאות שכלל לא ניתנו בפועל, וחלק מהבלניות שדווחו כלל לא עבדו באותה תקופה. כמו כן נטען כי שמונה בלניות שכן עשו את עבודתן לא קיבלו את השכר המגיע להן למרות שהכסף כן הועבר לעמותה.
בכך לא הסתיימה הפרשה, ובמקרה אחר, פעל חבר עמותה דתית בתור פייטן וזמר באירועים דתיים. אותו זמר העביר קבלות לעירייה על שלל אירועים בהם עבד כביכול, למרות שאותם אירועים, כך התברר בהמשך, כלל לא התרחשו. באופן זה הצליח האיש להוציא מהעירייה כ־27 אלף שקלים.
תרמית נוספת, כך נטען בכתב האישום, בוצעה על ידי עמותה שמטרתה חינוך והפצת יהדות, המשמשת כספק מורשה של העירייה. על פי כתב האישום, אותה עמותה הגישה חשבוניות פיקטיביות על הרצאות שהועברו על ידי רבנים, שחלקם כלל לא ידעו שהם ערכו הרצאות. סך כל הכספים שהוצאו באופן זה עמד על כ־103 אלף שקלים.
בשבוע שעבר, כאמור, הוגש כתב אישום נגד כל המעורבים בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף.