ההסכם הטרי בין ישראל לבין איחוד האמירויות עורר את ראש עיריית ראשל"צ רז קינסטליך לפעולה. במכתב ששלח למנכ"ל עיריית דובאי דאווד עבדול רחמן הוא בירך על ההסכם, ניצל את ההזדמנות כדי לספר על ראשון לציון והיותה העיר הרביעית בגודלה בישראל ואיכויותיה. האם בקרוב שתי הערים יחתמו על הסכם ערים תאומות?
קראו עוד:
1 צפייה בגלריה
דובאי (מימין) תהיה העיר התאומה של ראשל"צ
דובאי (מימין) תהיה העיר התאומה של ראשל"צ
דובאי (מימין) וראשון לציון (משמאל) אל תתבלבלו בין התאומות
(צילום: שאטרסטוק, קובי קואנקס)
במכתב ששלח קינסטליך הוא ציין כי ישמח לארח אותו מנכ"ל עיריית דובאי בעיר, ואף להביא לכך שראשון לציון ודובאי יהיו הערים הראשונות שחותמות על הסכם ערים תאומות.
קינסטליך: "יצרנו קשר עם עיריית דובאי ונבחן את שיתוף הפעולה העתידי בין הערים. כל חברות וברית של עיר אחרת מהעולם, פותחת עבורנו אפשרויות של שיתוף פעולה, אך חשוב לזכור שבריתות אלו מחזקות גם את מעמדה של ישראל בעיר התאומה ובכלל בעולם. יש לנו ערים תאומות שרחוקות מאתנו אלפי קילומטרים, אבל ברגע האמת הן ניצבות לצידנו".
לראשון לציון יש כיום 11 ערים תאומות, כאשר רק בשנה שעברה נחתמו שני הסכמים עם קאונס (קובנה) בליטא וקרמנצ'וג מאוקראינה. ראש העירייה חתם את המכתב בהזמנת מקבילו לביקור בראשון לציון.
האם ראשל"צ אכן תהיה התחנה הראשונה בביקור של נציג דובאי בישראל? יש מי שפחות אהב את היוזמה וכינה אותה "פופוליסטית".
"המדינה עוד לא חתמה וכבר מפריח הבלונים קופץ", אומר בכעס יו"ר האופוזיציה דורון אוזן ומוסיף: "אין חזון ולרבים מהתושבים נהרס הקיץ כיוון שהם אינם יכולים להגיע לחוף, ונאלצים לנדוד לחופים אחרים. כדאי שיתרכז בבעיות שיש בעיר במקום לחפש כותרות".