תושבים המתגוררים בשכונת צמרות בראשון לציון טוענים כי בחודשים האחרונים הפך האיזור שליד הבתים שלהם ליעד מועדף עבור צעירים שבאים לשם כדי לעשות מסיבות קריוקי או לערוך מפגשים חברתיים, שאחריהם הם מותירים כמויות גדולות של פסולת. "פנינו לעירייה, שאמרה שהאחריות על המשטרה", טוענים השכנים, "אבל גם המשטרה לא מטפלת".
1 צפייה בגלריה
פסולת שהשאירו מבלים
פסולת שהשאירו מבלים
פסולת שהשאירו מבלים
(צילום פרטי)
קראו גם:
"זה האיזור המזרחי ביותר של העיר, לידנו בונים עכשיו את שכונות נרקיסים ורקפות", מספר יאיר, תושב השכונה, "הרחוב שלנו נמצא ממש בסמוך לשטח חקלאי קטן ששייך לאדם פרטי שמגיע לשם כדי לעבד את האדמה שלו. הוא זורע שם חיטה ומטפל בה לעתים קרובות. לאחרונה חבורות של צעירים גילו את המקום והחלו להגיע לשם עם הטרקטורונים שלהם, עושים נסיעות שטח ופוגעים לו בעבודה".
לדבריו, בעל השטח כבר ניסה בעבר לטפל בפולשים בעזרת המשטרה, אך ללא הצלחה. "לאחרונה, מאז שהבנייה התפתחה וגם בגלל הסגר, מגיעים לשם המון אנשים כדי לעשות טיולים, אבל גם צעירים רבים שמתנהגים בחוסר כבוד", הוא טוען. "הם מחנים את הרכבים שלהם ועושים מסיבות קריוקי עד מאוחר, משאירים כמויות של זבל ועוזבים ככה את המקום. ככה זה כבר קורה כמעט כל לילה, עירבנו בזה את המשטרה המון פעמים והם לא מצליחים ללכוד אותם. גם בעירייה מכירים את זה, אבל אמרו שאין להם מה לעשות וזה משהו שרק המשטרה צריכה לטפל בו".
מהעירייה נמסר: "כל נושא אכיפה עבירות התעבורה, ובכלל זה נהיגה פרועה נמצא באחריות משטרת ישראל. למרות זאת, בהנחיית ראש העירייה, החברה לביטחון מבצעת פעולות כדי לסייע למשטרה לצמצם את התופעה. בין היתר מסייעת החברה באמצעי טכנולוגיים ותגבור סיורים ונוכחות באזורים שלגביהם יש מידע להתרחשות התופעה".
מהמשטרה נמסר כי הדגש מושם על אכיפת חוקי תנועה והנחיות משרד הבריאות ומגבלות הסגר.