נטישת כלבים לאחר אימוץ שלא עלה יפה הפכה לתופעה מכוערת שהולכת ומתרחבת, בייחוד לאחר שנת הקורונה. בעמותת "ראשון אוהבת חיות" החליטו לא לוותר והגישו לאחרונה תביעה נגד תושבת ראשון לציון שניסתה להיפטר מגור כלבים חודש בלבד לאחר שאימצה אותו.
1 צפייה בגלריה
כלבים בחורף
כלבים בחורף
נקשר לגדר
(צילום: shutterstock)
קראו גם:
בשנה האחרונה, רבות בגלל הקורונה, קיבלו עמותות בעלי החיים פניות רבות והתעניינות באימוץ של כלבים וחתולים. בעמותות דיווחו על עלייה של עשרות אחוזים, זאת כי רבים נשארו בבית ולא יצאו לעבודה, דבר שהפך זאת לאפשרי ונגיש.
אלא שלמרבה הצער, רבים מאלה שאימצו את בעלי החיים, נטשו אותם ולא נשאו באחריות לגידולם.
מקרה דומה קרה עם אותה אישה, שהגיעה לפני כחצי שנה לעמותת ראשון אוהבת חיות, וביקשה לאמץ גור. לאחר בירור מולה היא התחייבה לשלם 300 שקלים עבור סל אימוץ, לחסן אותו ולהוציא עבורו רישיון. לטענת העמותה, למרות ההתחייבויות, היא דחתה אותם בימים שעברו ובכל פעם מצאה תירוץ אחר שבגללו היא לא עמדה בהתחייבויותיה.
חודש לאחר אימוץ הכלבלב, הגיעו מתנדבי העמותה בבוקר וגילו אותו לחרדתם כשהוא קשור לשער העמותה, שם בילה את הלילה בקור המקפיא.
בירור קצר העלה שהמאמצת נטשה את הגור ופגעה בו בכך שהותירה אותו לבדו בקור של הלילה, ולכן הוא נזקק לטיפול. בעקבות כל אלה החליטו בעמותה שלא לעבור על כך לסדר היום ובשבוע שעבר הגישו נגדה תביעה בסך של 4,200 שקלים.