1 צפייה בגלריה
אדם ורטה
אדם ורטה
אדם ורטה
(צילום: מוטי קמחי)
סערת פיטורי המורה לאזרחות ד"ר מאיר ברוכין על ידי עיריית ראשון לציון, בשל דעותיו הפוליטיות, ממשיכה לעורר הדים. מי שהצטרף כעת להביע את מחאתו ומבקר את צעדי העירייה הוא אדם ורטה שפוטר לפני שש שנים מעבודתו כמורה בשל דעות שהביע בפני כיתתו.
ברוכין שפוטר לאחרונה מעבודתו שומר בשלב זה על שתיקה, אך ל"מיינט ראשון" אמר כי הוא עתיד לומר את דעתו על המתרחש כבר בימים הקרובים. כזכור, הרעש התקשורתי החל בשל תלונות מצד הורים לתלמידים על כך שהביע את עמדותיו הפוליטיות בכיתה וברשתות החברתיות. בין השאר קרא המורה בפייסבוק לסרבנות ואף הגדיר טייסים של חיל האוויר כ"רוצחי ילדים".
ורטה, שכאמור פוטר בנסיבות דומות לאלו של ברוכין, מותח ביקורת על החלטת העירייה. המקרה של ברוכין החזיר אותי אחורה למקרה שלי, אל זכרונות לא נעימים", אומר וטרה, "אבל ראיתי את התמיכה של התלמידים בו ואת הוקרת התודה שלו כלפיהם וזה רגעי שיא של מחנך".
"מה שעיריית ראשון לציון עשתה זה צעד שמבליט את צד ההשתקה וכיצד מהלכים אימים ואיך מותחים את גבול הפלורליזים. אני שואל את עצמי איך מגיבים תלמידים לצעד כמו שעשתה העירייה. לפני שבוע, אחרי ראיון של שר החינוך, החליט ראש העירייה לפתוח את הלימודים בשיחה על פלורליזם ועכשיו אנחנו מגלים שלא מקבלים בשום אופן דעות אחרות. אני לא מבין מה התועלת שהשיגה העירייה מצעד שכזה ולמה היה חשוב להם להפסיק את עבודתו עכשיו במקום להמתין כמה חודשים לסוף הלימודים. זה כנראה רצון של העירייה ליישר קו עם רוח התקופה".
מהעירייה טרם נמסרה תגובה.