2 צפייה בגלריה
רשת של תמיכה
רשת של תמיכה
רשת של תמיכה
(צילום פרטי)
רגעים של התרוממות רוח ויציאה מהשגרה המעיקה היו לדיירי 'אחוזת ראשונים' בראשון לציון, כשלרחבת הדיור המוגן הגיע הבוקר (יום ג') המורה לסקסופון יבגני גולדנברג, שהגיע לנגן להם.
מופע הנגינה של גולדנברג היה חלק מפרויקט קהילתי שיזמה רשת המקומונים ידיעות תקשורת ומיינט. במסגרת הפרויקט התפרסו נגנים ברחבי הארץ מול בתי דיור מוגן, והנעימו את זמנם בעת שהם נמצאים בהסגר.
2 צפייה בגלריה
שמח באחוזת ראשונים בראשון לציון
שמח באחוזת ראשונים בראשון לציון
שמח באחוזת ראשונים בראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)
מיד עם קבלת הפנייה מ"מיינט ראשון", גולדנברג - נגן של הקונסרבטוריון העירוני למוסיקה של החברה העירונית רחובות - נרתם לפעולה, בהתנדבות כמובן, והתייצב ברחבה המרכזית של האחוזה.
יבגני התקין מערכת הגברה והחל בנגינה של מוזיקה יהודית, שהפיחה שמחה במרפסות. "ניגנתי מוזיקה שמחה ומשמחת ואנשים רקדו ושרו", אמר. "ניגנתי להם מוזיקה מוכרת, כמו 'הבה נגילה' וגם הרבה צלילים דרום אמריקאים שמעלים את המורל. הם מאוד שמחו ושאלו מתי אחזור שוב. אם זה היה תלוי בהם, הם היו רוצים לפתוח כל בוקר בריקודים".
וכך זה נראה בשטח:
(מנגנים באחוזת ראשונים. צילום: קובי קואנקס)

גם אמו של יבגני נמצאת בבית אבות. "עשיתי את זה למען הדיירים בראשון, ובלבי הקדשתי את השירים גם לאמא שלי", הוא אומר בהתרגשות. "אני לא רואה אותה בימים אלה. חשבתי גם עליה כשניגנתי".
יש להדגיש כי מערכת מיינט הקפידה שלא ליצור התגודדויות אלא לנגן עבור הדיירים ממרחק בטוח ולזמן קצר יחסית, כדי שלא לאפשר להתקבץ סביב הנגנים. כי הכי חשוב לשמור על הבריאות שלהם ושל כולנו.