מדריכות במשקל כבד: פארק המחזור חירייה בהפעלתו של איגוד ערים דן לתברואה עובד בקצב מוגבר בימי הקורונה. האתר מוגדר כמשק לשעת חירום ברמה לאומית ועובדיו חיוניים על מנת להמשיך להפעיל את מערך פינוי הפסולת מהרשויות במרכז הארץ. מה קורה אם חלק מעובדיו נאלצים להיכנס לבידוד? על מנת לפתור את הבעיה הזו גויסה ברכית לוי מראש"צ.
1 צפייה בגלריה
מדריכות המרכז לחינוך סביבתי בחירייה
מדריכות המרכז לחינוך סביבתי בחירייה
מדריכות המרכז לחינוך סביבתי בחירייה
(צילום: איגוד ערים דן לתברואה)
יש להבין שעל מנת שאתר הפסולת יפעל באופן ראוי, ממוקמים עובדים בכניסה לאתר, ששוקלים את משאיות הזבל. אלה הם בקרי השקילה של הפארק.
מדובר על ארבעה עובדים שעובדים במשמרות של שניים עובדים במשמרת ומהווים את מרכז העצבים של ניהול הפסולת בגוש דן. בהנהלת הפארק עלה חשש שאם אחד העובדים יישא את נגיף הקורונה, הוא עלול להדביק את הבקר השני במשמרת. עקב העבודה בתא צפוף, תוך זמן קצר עלולה להיכנס לבידוד כל עתודת הבקרים של הפארק, ויש חשש לפגיעה בהתנהלותו השוטפת.
לטובת התמודדות עם החשש הוחלט בהנהלת פארק המחזור חירייה לגייס את הצוות החינוכי של המרכז לחינוך סביבתי של חירייה ולהכשיר אותן תוך ימים ספורים לתפקיד בקריות, ביניהן גם ברכית לוי מראשון לציון אשר בשגרה משמשת כמנהלת שירות לקוחות במרכז החינוך הסביבתי בפארק.
ארבע מנהלות מהמרכז לחינוך סביבתי של פארק חירייה, אשר כרגע אינן עובדות בהדרכות ובהפעלת מערך הסיורים והחינוך של המרכז, משום שהאתר לא מפעיל סיורים בימים אלו, עוברות ממש השבוע הכשרה לתפקיד בקריות באתר לקליטת הפסולת.
"אנחנו נמצאים בימים מאוד אינטנסיביים בפארק ממחזור חירייה וכולנו מתגייסים על מנת שהמערך הענק הזה ימשיך ויתפקד, עבור הרשויות והאזרחים במדינה. כל אחד שם כתף מתחת לאלונקה ויחד מצליחים לעבור גם תקופות כאלה. אני גאה לקחת חלק במשימה חשובה כזאת שמונעת פגיעה בשגרת החיים של תושבי הרשויות", אומרת לוי שהתגייסה למשימה.
גיל ליבנה, מנכ"ל איגוד ערים דן לתברואה ופארק המחזור חירייה: "העבודה שלנו אינה נעצרת לרגע גם לא בימי משבר. כמפעל חיוני אנו נערכים להבטחת רציפות תפקודית ועל כן פעלנו להכשרת עתודה לבקרים מקרב מדריכות המרכז לחינוך סביבתי שנאלץ להקפיא פעילותו בצוק העיתים. הבקריות החדשות עברו הכשרה מקצועית בת שבוע ימים ויעניקו גיבוי למקרה שמי מהבקרים המסורים שלנו ייקלע לבידוד. איגוד ערים דן לתברואה עושה כמיטב יכולתו לסייע לרשויות המקומיות על מנת שהמשבר הבריאותי לא יתפתח חלילה למשבר תברואתי".