מה קרה בלילה ההוא, ולמה זה מטלטל את עולם הפשע? מכנים אותו "הביצועיסט", הוא עבריין מוכר, שמזוהה כבר למעלה מ-10 שנים כאחד המקורבים ביותר לעבריין שלום דומרני ואף היה עצור בחשד לחיסולים הנוגעים ליריביו. ועכשיו הוא אחד העצורים בפרשה שהתרחשה בלילה שבין שבת לראשון בראשון לציון.

3 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
שלום דומרני
(צילום: חיים הורנשטיין)

הפרשה הזו החלה בירי שבוצע אל עבר צ'יינג' (חלפן כספים) במרכז ראשון לציון בלילה שבין שבת ליום ראשון. בעקבות הירי הזה, מחזיקה בידיה כעת תחנת המשטרה של ראשון לציון בשני עצורים תושבי אשקלון, בני 31 ו-32, המוכרים למשטרה במחוז הדרום ולמרחב לכיש בפרט, כעבריינים המזוהים לכאורה עם העבריין המשפיע מהדרום– שלום דומרני.
דמותו של אחד מהם מעניינת במיוחד, כאמור. מדובר בעצור המבוגר יותר, הידוע בעולם הפשע כ"ביצועיסט", איש של משימות מיוחדות, ובכלל זאת ביצועים שיש בהם מעורבות של ירי או מטענים ורימונים. כך לדוגמא, הוא נחשף בעקבות החיסול של אחד ממנהליו של דומרני, ג'קי בניטה, שנרצח ב-2013 בפיצוץ ברכב בו נסע.
אותו ביצועיסט נעצר אז, לפני 10 שנים, יחד עם עוד חמישה לאחר שעל פי החשד ניסה יחד עם חבריו לפרק מצלמות שתיעדו את מניחי המטען. החשד הוא כי השישה ניסו לגלות את זהותם של מניחי המטען שחיסל את בניטה, כדי להגיע אליהם ולנקום.
במשטרת ראשון לציון סבורים שיש בידיהם את הנשק ומספיק ראיות של מצלמות ובדיקות מעבדה שמצביעות על כך שאותו "ביצועיסט" וחברו, המזוהים עם דומרני, היו אלה שביצעו את הירי בלילה שבין שבת לראשון. המשטרה לכדה אותם לאחר זמן קצר מאוד לא הרחק מהמקום במרכז העיר.
במשטרה הבינו מייד שמדובר בעבריינים "תוצרת אשקלון", וחקרו אותם לגבי נסיבות הימצאותם בראשון לציון בשעת לילה. לדברי החוקרים, הם ממש לא סיפקו הסברים מספקים להימצאותם רחוק מהבית באמצע הלילה.

השתלטות בכיוון צפון


אבל מעבר לירי עצמו, הכנופיות והעבריינים בראשון לציון הרימו גבה בעקבות האירוע. ירי אל עבר צ'יינג' במרכז העיר בו שולטת כנופיית עבריינים מקומית, לא היה יוצא לפועל, מעריכים שם, ללא אישור מעבריין בכיר יותר לבצע זאת. אתם יכולים לנחש את שמו כבר לבד.

3 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
שלום דומרני
(צילום: גדי קבלו)

קראו גם:

כל זאת מתרחש כאשר כבר מספר שבועות שהרחוב העברייני גועש ומדבר על העובדה שמי שנקראו "עורקי דומרני" לבני שלמה, מסתובבים חופשי באשקלון וזה אומר רק דבר אחד – שהם קיבלו מחילה לחזור לשורשים, לסביבתו הקרובה של מי שגידל אותם. השאיפה של כל אלה להוכיח את נאמנותם המחודשת, מן הסתם גבוהה.
וכמו בעולם העסקים, כך גם בין ארגוני פשיעה, כל בוס רוצה להראות למי יש יותר כוח, תעוזה ושאיפות לגדול ולהתפתח גם אל שטחים שיש בהם סטטוס-קוו של שנים ללא הפרעות – עד עכשיו. האם זה אומר שאשקלון "זולגת" צפונה, ומנסה להשתלט על אזורים ותחומים של ארגונים מתחרים? מבחינה זו, המעצר של "הביצועיסט" וחברו יכול להיות רק אבן דומינו ראשונה שנופלת בסיפור הזה.