"לא יכול להיות שכל כך הרבה זמן אנחנו מתעסקים בסאגה מיותרת של גובה הכסאות והשולחנות של תלמידי כיתה א'", כך התבטאו השבוע בבית הספר 'אריאל שרון', אחרי שהתברר שכסאות חדשים שנרכשו עבור התלמידים נמוכים מדי יחסית לגובה השולחן.
כזכור, לפני כחודש וחצי פורסם ב'ידיעות ראשון' כי לבית הספר נרכשו כסאות שבהם הרווח בין המשענת למושב גדול מדי עבור התלמידים הקטנים, ולכן קרו כמה מקרים שבהם תלמידים החליקו לאחור ונלכדו בתוך הרווח.
במקרים אלה נאלצו המורות לשלוף מברגה, שמנסיון העבר הייתה בכיתה בדיוק למקרים כאלה, לפתוח בעזרתה את הברגים ולחלץ את ילדי הכיתה.
בעקבות פרסום הידיעה רכשה העירייה סט כסאות חדש, אך למרבה ההפתעה, הם לא תואמים לגובה השולחן. "בעקבות הרעש שהידיעה עשתה החליטו בעירייה לרכוש כסאות חדשים, חמישים במספר", מספרת עדי שבתאי, יושבת ראש ועד ההורים של בית הספר, "הכסאות הובאו לכיתה וברגע ששמו אותם ליד השולחן התברר שהשולחן גבוה מדי ביחס לכסאות ושהתלמידים לא מגיעים לשולחן. ככה הם למעשה מאז שחזרו מחנוכה, ועדיין אין פתרון".
לדברי שבתאי, לאחר שהתגלה חוסר ההתאמה לא הייתה ברירה, הכסאות החדשים הוחזרו למחסן וכעת ממתינים שירכשו שולחנות מתאימים.
"זה פשוט חלם", היא אומרת, "בעירייה יודעים ואמרו לנו שירכשו שולחנות חדשים או שיספקו לנו כאלה שמתאימים לגודל של הילדים ושל הכסאות, אבל בינתיים שום דבר לא השתנה והמורות בכוננות עם המברגה". מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בשולחנות וכסאות שנרכשו בתחילת השנה לכל השכבות בבית הספר ועומדים בתקן משרד החינוך. כעת, לאחר החלפת הכיסאות לכיתות א' בלבד, ייבדק הצורך בהחלפת השולחנות לשכבה הצעירה".