האם הלחץ הציבורי להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בראשון לציון יצליח להניב פירות? גורם בכיר בעירייה סיפר ל"מיינט ראשון" כי בשבוע הבא צפויה להתקיים ישיבה שתדון בנושא זה ובכדי לבחון אפשרות להפעלת תחבורה בשבת גם ברחבי העיר.
1 צפייה בגלריה
מיזם  התחבורה הציבורית שיצא לדרך בשבת האחרונה בתל אביב | צילום:  דנה קופל
מיזם  התחבורה הציבורית שיצא לדרך בשבת האחרונה בתל אביב | צילום:  דנה קופל
מיזם התחבורה הציבורית שיצא לדרך בשבת האחרונה בתל אביב | צילום: דנה קופל
לאחרונה החלו ערים שונות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. ערים כמו תל אביב ורמת גן הסיעו מאות תושבים בסופי השבוע האחרונים וגרמו לערים נוספות להצטרף למיזם בשל בהצלחתו. בשבועות האחרונים גם החל לחץ של גורמים חילוניים על ראש העירייה ומשלוח של מאות הודעות לתיבת המייל שלו בדרישה להצטרף אל שאר הערים ולהביא את התחבורה הציבורית בשבת.
כעת מתברר כי בעירייה עתידים לדון כבר בשבוע הבא על האפשרות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, לאו דווקא באותו אופן שהוא נעשה כיום בשאר הערים. "יש כמה דרכים לעשות זאת, אולי דרך מפעיל חיצוני שייקח את זה על עצמו והיא תיסע רק במקומות ספציפיים. זה עוד בשלב הדיונים" יש לציין כי בעבר כבר פעלה תחבורה ציבורית בשבת, יוזמה של חבר המועצה עידן מזרחי אך לטענתו לא הייתה היענות לכך והוא נאלץ להוציא כספים מכיסו הפרטי.
מהעירייה נמסר בתגובה: "אנו בוחנים את הנושא. על כל פנים, ההצטרפות של ראשון למיזם המדובר תלויה בחיבור מסלול הקווים לערינו השכנות בת ים וחולון בכדי לספק לתושבים חיבור יעיל ואפקטיבי למטרופולין. חשוב לציין שכבר כיום עובר בראשון לציון קו שירות בשבת שמגיע ממרכז העיר לתל אביב".