1 צפייה בגלריה
ישראל פרקר. התאהב בהיסטוריה | צילום: באדיבות המצולם
ישראל פרקר. התאהב בהיסטוריה | צילום: באדיבות המצולם
ישראל פרקר. התאהב בהיסטוריה | צילום: באדיבות המצולם
רק לפני שנתיים ביקר לראשונה ישראל פארקר בן ה־71 מראשון לציון במוזיאון העירוני והתאהב בהיסטוריה של העיר. בעקבות כך הוא החליט לקחת על עצמו את תפקיד 'החוקר העירוני הראשון' של ראשון לציון ומאז הוא מתעד מקומות ואנשים ללא הרף.
"יש לי מאגר של אלפי תמונות היסטוריות וכולן מרתקות ומספרות את הסיפור של העיר הזאת", מספר פארקר שמנהל גם את דף הפייסבוק 'ראשון עיר של נוסטלגיה', המונה כבר למעלה מאלף חברים שנהנים יחד לעלות זכרונות.
"התחתנתי בשנת 1974 בראשון לציון ועברתי להתגורר בה, אבל אף פעם לא ייחסתי חשיבות לעבר של העיר או שהתמקדתי בזה", הוא אומר. "לפני כשנתיים וחצי הלכתי עם אשתי ועוד חברים למוזיאון ראשון לציון, בפעם הראשונה בחיי. עד אז, למרות שאני גר שנים רבות בעיר, לא הייתי שם. התאהבתי בנוסטלגיה ובעבר של העיר. בדיוק יצאתי לפנסיה ומאחר שהיה לי זמן פנוי המשכתי להגיע למוזיאון והחיידק נכנס לי לדם. החלטתי לחקור את ההיסטוריה של ראשון לציון ומאז אני נחשף לאלפי תמונות נוסטלגיות ורק רוצה להמשיך לחקור את העבר המפואר של העיר".
לדבריו, כשהקים את קבוצת הפייסבוק הוא גילה שההיסטוריה של העיר מעניינת רבים. "כשהקמתי את הקבוצה הנוסטלגית בפייסבוק, פתאום ראיתי איך כל תמונה שאני מעלה גוררת תגובות רבות של אנשים, בעיקר מבוגרים שגדלו והמשיכו את חייהם בראשון לציון. במקביל המון אנשים מבוגרים שגדלו כאן ביקשו ממני להיפגש איתם כדי לספר לי על חוויות שלהם מהעיר".
יוזמה נוספת שפארקר לקח על עצמו היא תיעוד המבנים לשימור והעלאת החשיבות של שימורם לדיון ציבורי. "יש כיום 95 מבנים לשימור בראשון לציון ואני לקחתי על עצמי לבדוק את כולם. הצטערתי מאוד לראות שחלק מהם במצב ירוד, מלוכלכים ודרושים טיפול. את כל אלה אני מתעד בימים אלה כדי שאוכל להמשיך לטפל בנושא מול הגורמים הרלוונטיים".