תושבים המתגוררים בשכונת רמז בראשון לציון, חלקם הגדול ברחוב בנימין פיין, טוענים כי עובדי אגף התברואה של העירייה לא מבצעים את עבודתם – הם אינם מחזירים את פחי האשפה שהם מרוקנים לחדרי האשפה של בנייני המגורים, דבר הגורם למפגע סביבתי ובריאותי.
2 צפייה בגלריה
הכניסה לבניין ברחוב פיין 1 | צילום פרטי
הכניסה לבניין ברחוב פיין 1 | צילום פרטי
הכניסה לבניין ברחוב פיין 1 | צילום פרטי
לטענת תושבי רחוב פיין, במהלך החודשים האחרונים הם העבירו עשרות תלונות למוקד העירוני ולאגף התברואה, אולם לדבריהם התופעה המטרידה נמשכת. צחי משה, המתגורר ברחוב, מספר כי לפני מספר חודשים, במהלך מפגש שקיים בשכונה ראש העירייה רז קינסטליך, הוא שוחח עם אחד ממנהלי אגף התברואה ואכן בשבועות שלאחר מכן נפתרה הבעיה, אולם מאז שוב סובלים התושבים ממפגע הפחים.
"לפחות פעם בשבוע הכניסות לבניינים ברחוב חסומות על ידי פחי האשפה הגדולים וזה כנראה כי עובדי התברואה מתקשים להחזיר את העגלות לחדר האשפה", אומר משה.
גם רונן מחלב, המתגורר גם הוא באותו הרחוב, מספר על תופעה דומה ממנה סובלים שכניו והוא. "קצת קשה להבין למה זה קורה אבל עובדה שזה המצב בשטח", טוען מחלב. "יש בקרים שכדי לצאת מהבניין צריך לדחוף עגלות אשפה וזה בסדר אם אנשים בגילי יוצאים מהבניין אבל עם קשישים או ילדים זה כבר עניין אחר".
2 צפייה בגלריה
"פנינו לכל משרד אפשרי" | צילום פרטי
"פנינו לכל משרד אפשרי" | צילום פרטי
"פנינו לכל משרד אפשרי" | צילום פרטי
לטענת תושבי הרחוב והשכונה, שהיא אחת הוותיקות במרכז העיר, בעירייה מודעים היטב לבעיה. "פנינו לכל משרד אפשרי, כולל למנהלי המחלקות הבכירים הקשורים לאגף התברואה ולשיפור פני העיר, אבל למרות כל התלונות אין שיפור הנראה לעין", אומרים התושבים המתוסכלים. לדבריהם, רק פיקוח הדוק של מנהלי המחלקות יביא סוף למטרד הסביבתי.
"אם אחד האחראים יצא לביקורת הוא יבין מה קורה פה", טוען מחלב, "ואז אולי הנושא ייפתר ועד שזה יקרה נמשיך לחיות בסירחון".
מהעירייה נמסר: "ניתנה הנחייה לעובדים לתת דגש על החזרת העגלות למקומם. הנושא יהיה במעקב בתקופה הקרובה".