1 צפייה בגלריה
פוגעים באוכלוסיה חלשה | צילום המחשה: pixabay
פוגעים באוכלוסיה חלשה | צילום המחשה: pixabay
פוגעים באוכלוסיה חלשה | צילום המחשה: pixabay
ציבור הקשישים דוברי השפה הרוסית בראשון לציון מונה אלפים אך האם הם מצליחים לקבל שירותים עירוניים ולממש את הזכויות המגיעות להן? לטענת ולד קפוסטין, פעיל עירוני שנמצא בקשר רציף עם רבים מהם, התשובה היא לא.
"יש ציבור גדול מבוגר דוברי רוסית שלא מכיר את הזכויות שלו ולא יודע מה העירייה יכולה לתת לו. יש זקנים רבים שלא יכולים גם להיכנס לאתרי המידע באינטרנט כי זה לא העולם שלהם ולכן הם לא יודעים מה הזכויות. קפוסטין מבקש שנציגי עירייה דוברי רוסית יסתובבו במקומות המפגש שלהם ויעשו הסברה רחבה יותר. "פנו אלי רבים בגיל השלישי ומספרים לי על בעיות שונות רבות שיש להם וכשאני שואל אותם אם הם פנו לרווחה כדי לקבל שירות הם אומרים שכלל לא ידעו על האפשרות הזו. לכן אני מבקש שנציגי רווחה דוברי רוסית יסתובבו במקומות שבהם הציבור הרוסי המבוגר נמצא כמו מועדוני קשישים ושם יבצעו הסברה".
מחזיק תיק הרווחה בעירייה מוטי עג'מי הציג בפני "מיינט ראשון" התכתבות עירוני פנימי המוכיח את הדאגה לציבור העולים מרוסיה בגיל השלישי ושם נכתב: "לאחרונה הסתיימו שישה מפגשים לקשישים יוצאי חבר העמים על ידי עובדות סוציאליות דוברות רוסית. בנוסף הועברה סדנה לקשישים דוברי רוסית במסגרתם קיבלו מידע אודות כל השירותים והתכנים הניתנים בשלכה ועוד. כמו כן חולקו דפים בשפה הרוסית המכילים את כל המידע הדרוש. בנוסף לכל אלו סיוע כלכלי בשלל תחומים עבור הקשישים בעלי יכולות כלכליות מועטי יכולות כגון טיפולי שיניים, ביגוד, הנעלה, ריהוט ועוד."