1 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
אחת התלונות השכיחות ביותר בקרב תושבי ראשון לציון נוגעת לצואת הכלבים הנותרת על המדרכות ומהווה מפגע סביבתי. כעת מנסה הנהלת העירייה למזער את הנזק ובקרוב יוצבו ברחבי העיר מתקני שקיות לאיסוף הגללים ע"י בעלי הכלבים.
את היוזמה העלתה חברת המועצה, נציגת מרצ, אילנית הרוש. "אישרו את הצעתי לבחון, באמצעות פיילוט, את החזרתם לרחובות של מתקני 'שקי הקקי', לאיסוף צואת כלבים", אומרת הרוש ומסבירה: "בתקופה האחרונה קיבלתי המון פניות בנושא לכלוך צואת הכלבים ברחובות, וכמחזיקת תיק בריאות הציבור, הנושא קרוב במיוחד לליבי. הפתרון לכך הוא כמובן מורכב, וכולל את הגברת האכיפה, חינוך והסברה ועוד, אבל גם מתן פתרונות מידיים וישומיים לתושבים".
מתקני האיסוף לא יוצבו מיד בכל רחבי העיר. "בתקופה הקרובה נבחר אזור באחת משכונות העיר, ונציב בו מתקנים עם שקיות לאיסוף צואת כלבים. אם הפיילוט יצליח, ואכן יוביל להפחתת צואת הכלבים שמושארת ללא איסוף על המדרכות והדשא, נרחיב אותו לשכונות נוספות".
יש לציין כי מתקני שקיות מסוג זה הותקנו לפני כעשר שנים בעיר אך מאחר ונעשו בהן שימוש שלא לצורך, היוזמה נעלמה מהשטח.
למרות היוזמה החיובית יש מי שחושב שמדובר ב"פלסטר" בלבד. "יש כיום קנסות של 730 שקלים, קנס גבוה מאוד, ועדיין אנשים מרשים לעצמם לא לאסוף אחרי הכלבים שלהם", אומר ארי קומינסקי, תושב העיר. לדבריו, כתושב ותיק בעיר, ראה את כישלון הניסיון הקודם. "היו שקיות וזה לא עזר, לכן זה תמים מצד מישהו לחשוב שזה יהיה פתרון לבעיה. עד שלא ייתנו עונשים כבדים יותר לעבריינים ובמקביל יגבירו את תדירות ניקיון הרחובות אנחנו נמשיך לראות תופעות מגעילות כאלו".