1 צפייה בגלריה
השטח המיועד להצבת המבנים | צילום: שירות מיינט
השטח המיועד להצבת המבנים | צילום: שירות מיינט
השטח המיועד להצבת המבנים | צילום: שירות מיינט
קרוב ל־300 הורים שילדיהם לומדים בבבית הספר 'ניצנים' בראשון לציון פנו לאחרונה לראש העירייה רז קינסטליך והודיעו כי בכוונתם להגיש התנגדות להצבת מבנים יבילים בשטח בית הספר.
ההחלטה על הצבת המבנים אושרה לאחרונה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בראשה עומד קינסטליך, ואת ההתנגדות הגישו ההורים בעזרתן של עורכות הדין מירית שטיינברג ומיכל סגור.
טענתם המרכזית של ההורים היא שבכוונת העירייה להפעיל בשני המבנים גני ילדים, וכל זאת מתוך שטח חצר בית הספר הממוקם בשכונת רמז הוותיקה.
לדברי ההורים עוד בטרם החל הליך אישור הצבת המבנים על ידי ועדות התכנון, הם הביעו את אי־שביעות רצונם מהמהלך המתוכנן, פנו בנושא לסגנית ראש העירייה וממלאת מקומו, ליאל אבן זוהר, אולם לטענתם לא זכו לכל התייחסות.
בבסיס ההתנגדות שמביעים ההורים ותושבי הסביבה עומדות מספר טענות שאחת מהן היא כי המבנים היבילים יגרמו לרעש בלתי סביר לתלמידי כיתות א' הצפויים ללמוד בסמוך.
עוד טוענים ההורים כי מתן אישור להפעלת המבנים פירושו "פגיעה בשטח המיועד לבית הספר בצורה קיצונית", דבר שהוא בבחינת "מעשה פסול".
נימוקים נוספים שמעלים ההורים בהתנגדות שהגישו הם כי הצבת המבנים תפגע בגינה אקולוגית הפועלת כיום במקום, תחייב עקירת עצים ותיקים הנמצאים במקום ותהווה בעיית נגישות לתלמידי כיתות א', שחלקם לומדים במסגרת חינוך מיוחד ומתקשים בהליכה ואף נעזרים בכיסאות גלגלים.
לנוכח כל אלה דורשים מגישי ההתנגדות כי מליאת התכנון והבנייה בעיר תכונס במיוחד כדי לדון בנושא ולמצוא פתרון למניעת בעיות עתידיות בשטח.
תגובת העירייה: "עיריית ראשון לציון נדרשת לתת מענה לכל ילדי העיר באופן המיטבי ביותר. התקיימו מספר פגישות עם התושבים. נבהיר כי הבקשה להיתר להצבת שני המבנים אושרה בהליך תקין, העומד בדרישות החוק. מדובר בבקשה תואמת תכנית לבנייה של מבני ציבור בשטח עירוני, ולפי החוק אין כלל זכות להגיש התנגדות".