1 צפייה בגלריה
מתנה לזוגות הטריים | צילום: shutterstock
מתנה לזוגות הטריים | צילום: shutterstock
מתנה לזוגות הטריים | צילום: shutterstock
התחתנתם לאחרונה או שאתם עומדים לפני כניסה לחופה? עיריית ראשון לציון תעניק לכם מתנת חתונה שימושית: קורס הכנה לחיי הזוגיות.
מדובר במהלך ראשון מסוגו בארץ. בעירייה החליטו לפנות לזוגות לפני הנישואין או כאלה שבשנת הנישואין הראשונה שלהם ולהעניק להם המתנה את הקורס 'מבשלים זוגיות'.
הקורס כולל שישה מפגשים ממוקדים שיעסקו בפיתוח מיומנויות בסיס ביחסים זוגיים, שיחה פתוחה ובעיקרה הקשבה, גישור בין פערי תפיסת העולם, תיאום ציפיות בנושא מהותיים על מיניות, כסף ,ערכים, משפחה והגשמה. בין היתר יינתנו בו סדנאות בהנחיית יועצות זוגיות מוסמכות, מומחה לגבריות חדשה, מומחית למיניות בריאה ומומחית בתחום הפיננסיים וכלכלת המשפחה.
הנתונים מראים כי מעל 30% מהזוגות הנשואים מתגרשים אחרי שלוש שנים. מנתונים שפרסמו בתי הדין הרבניים עולה כי בשנה החולפת נכללה ראשון לציון ברשימת הערים המצטיינות ב"שלום בית", אם כי רק בתחתיתה עם נתון של 8%.
בעירייה אומרים כי זהו רק השלב הראשון במיזם שילך ויתפתח ויספק תמיכה זוגית, עריכת הסכמי קדם נישואין וליווי זוגות להתמודדות תומכת ומאפשרת על רצף החיים.
התוכנית נרקמה במסגרת פעילות המשרד לקידום מעמד הנשים על ידי יועצת ראש העירייה איריס כגן חכמון, בשיתוף היזמית המקומית אילנית אפריים, הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול ואגף הנוער והצעירים בעיריית ראשון לציון. מתוך אמונה כי זוגות רבים ייקחו אחריות ויבחרו להצטרף לקורס, קורס שיהפוך במהרה לאחת מתחנות ה"חובה" שעובר כל זוג בהכנות לקראת החתונה.
"זוגות צעירים בימינו ניצבים בפני אתגרים רבים, בראשם יוקר המחייה, שמשפיעים רבות על ההתנהלות הזוגית ועל קבלת ההחלטות בתוך התא המשפחתי", אומר ראש העירייה רז קינסטליך, "לכן החלטנו להעניק מתנת נישואין מקורית שתשפר את התקשורת הבין זוגית ואף תצמצם מקרים של פירוק הנישואין"
בעירייה משוכנעים כי מהלך זה יסייע להעניק לזוגות בתחילת דרכם כלים להתמודד עם האתגרים היומיומיים וללמד אותם כיצד לבנות תא משפחתי שוויוני וחזק, מתוך הבנה שתא זוגי חזק יאפשר מרחב בטוח לצמיחה של כל אחד מבני הזוג, של המשפחה הגרעינית ואף ישפיע על המעגל הרחב יותר.