2 צפייה בגלריה
בית הספר ניצנים. צילום: באדיבות ההורים
בית הספר ניצנים. צילום: באדיבות ההורים
בית הספר ניצנים. צילום: באדיבות ההורים
בית הספר היסודי "ניצנים", הממוקם בשכונת רמז בראשון לציון, ומהווה מוסד חינוכי ל-300 תלמידי כיתות א'-ו', צפוי לשנות בשנה הקרובה את פניו. להורי התלמידים נודע לאחרונה כי חלק מבית הספר יופקע לטובת גני ילדים, מה שיצור לדבריהם צפיפות בביה"ס ועומס תחבורתי על הרחוב.
ההורים פתחו במחאה וטענו כי "ראש העיריה רז קינסטליך, בוגר המחזור הראשון של בית הספר עושה צעד משמעותי לפגיעה באותו בית הספר". לדברי ההורים, "בשטח של כשליש מחצר בית הספר יסופח מבנה, וייבנו בו שבילי גישה ו-3 גנים על חשבון שטח בית הספר".
הבוקר (חמישי) עלתה המחאה מדרגה, וברשתות החברתיות הופצה מודעת אבל לזכר רחוב ויניק שבו ממוקם בית הספר, וצוין כי "יושבים שבעה בלשכת ראש העירייה". על המודעה הודפס מספר הטלפון של ראש העירייה וכתובת המייל בלשכתו. על המודעה חתומים: "האבלים, תושבי השכונה וילדי ביה"ס 'ניצנים' ".
2 צפייה בגלריה
מודעת אבל לזכר הרחוב. ההורים מחריפים את המחאה | צילום מסך
מודעת אבל לזכר הרחוב. ההורים מחריפים את המחאה | צילום מסך
מודעת אבל לזכר הרחוב. ההורים מחריפים את המחאה | צילום מסך
יש לציין שאמש (רביעי) נפגשו הורי התלמידים עם ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ליאל אבן זוהר אך לא הושגו הסכמות.
"לדעתי אפשר לעשות בשלב הזה רק פעולות שיכולות להזיז משהו", אומר שרון ביידר, אב לשתי תלמידות בביה"ס ומסביר: "למשל דרישה של 20 הורים לפחות לשנות את השיבוץ של הילדים שלהם לכיתה א' לבית ספר אחר. פירוש צעד כזה הוא סגירת בית הספר לטווח הארוך. אם זה לא יעזור, יש להכריז על השבתה של בית הספר, ובמקביל לפעול להוציא צו מניעה. צריך לחץ אפקטיבי בשביל לשנות את הבעיה, וזה דחוף כי יתדות לסימון השטח לתחילת עבודות כבר הוצבו על מגרש המשחקים".
מעיריית ראשל"צ נמסר: "עיריית ראשון לציון נדרשת לתת מענה לכל ילדי העיר באופן המיטבי ביותר. לכן נפתחים בשנה הבאה, ברחבי העיר, עשרות גנים חדשים, ביניהם גן ילדים שישרת את ילדי השכונה. התקיימו מספר פגישות עם התושבים בהשתתפות מנכ"ל וסמנכ"ל עירייה, הן בבניין העירייה והן בשטח, הוסבר כי נבחנו כל החלופות. נציין עוד כי במסגרת נכונות העירייה להבטיח את זרימת התנועה ובטיחות הילדים, תוסיף העירייה מפרץ חנייה נשק וסע וכן תפתח כניסה אחורית נוספת וייסלל שביל המוליך אליה".