1 צפייה בגלריה
פעילי חב"ד בגן המושבה. ההורים כעסו | צילום מסך
פעילי חב"ד בגן המושבה. ההורים כעסו | צילום מסך
פעילי חב"ד בגן המושבה. ההורים כעסו | צילום מסך
מהומה פרצה ביום שבת בגן המושבה בראשון לציון, לאחר ששני חסידי חב"ד הגיעו לגן ולדברי הורים שנכחו במקום, הציעו לילדים לחזור על פסוקים בתמורה לדברי מתיקה. התערבות של אחת האמהות שדרשה מהם להסתלק הביאה לכך שבחרו לעזוב את המקום.
אין מדובר בתופעה חד פעמית, ובעבר כבר דיווחנו פעילות דומה של חסידי חב"ד בגן בעברית בראשל"צ, המגיעים לגני שעשועים בשבתות ומציעים לילדים לחזור על 12 הפסוקים של חסידות חב"ד, ובתמורה מקבלים ממתקים.
בשבת האחרונה הגיעו שני חסידים לגן המושבה (גן העיר), ולדברי הורים שנכחו בגינה עם ילדיהם, הציעו החסידים לילדים "שלוקים" בתמורה לחזרה על הפסוקים הקבועים.
אחת האמהות שלא אהבה את הנעשה החליטה להפגין את מחאתה, וגרמה להם לעזוב את המקום, "אני גרה די קרוב, ונמצאים לא מעט בגינה הזו גן המושבה הסמוכה לבניין העירייה", מספרת האם. "פתאום הגיעו שני גברים עם חזות חרדית, והתחילו להציע לילדים שם שלוקים בתמורה 'לחזרה על פסוקים שהם חוזרים עליהם'. אני לא אהבתי את זה".
מה עורר בך התנגדות?
מבחינתי זה היה לא לעניין להפיץ את המיסיונריות שלהם. זה לא מקובל להציע ממתק לילד עבור הקראה של פסוק. זה נראה לי חריג ולא ראוי. רק אחרי שהתחלתי לצעוק עליהם הם קמו והלכו. אחרי שהקמתי את הרעש היו לא מעט שתמכו בי על הצעד שעשיתי אבל גם היו כאלה שאמרו שצריך לעזוב אותם. אבל זה כל כך הפריע לי שלא יכולתי להתאפק".
הרב יוסף אהרונוב, ראש מפעל השליחות של חב"ד בישראל מסר בתגובה:
"מדובר בתמרור אזהרה חמור של אלימות מילולית רגע לפני אלימות פיזית של מי שמרגישים כי הכל מגיע להם. "מזעזע לראות כי ההסתה הנרחבת, המאורגנת והמתמשכת נגד היהדות ונגד יהודים שומרי מסורת כבר מביאה לתוצאות הרסניות של פגיעה במרחב הציבורי לצד אלימות מילולית קשה ואני פונה לגורמים הרלוונטיים להתעשת ולעצור את המסיתים לפני שנחזה חלילה גם באלימות פיזית.
כבר תקופה ארוכה שפעילים פוליטיים ספורים וקיצוניים מנסים לערער את המרקם החברתי הנהדר של תושבי ראשון-לציון החיים באחווה, ומידי שבוע מקימים את "קול זעקת" הקוזק הנגזל, במניפולציות, בשקרים ובנסיון לשכתב את המציאות.
איננו כלל צד לעניין או ליומרות הפוליטיות שלהם. שליחי חב"ד המסורים פועלים בדיוק כמו שפעלו כבר עשרות שנים בראשון לציון, תוך דאגה לכל אחד אחת ומתוך נאמנות לערכים המסורתיים עליהם גדלנו כולנו, ולשמחתנו הרבה עשרות אלפי תושבי ראשון לציון מביעים את הערכתם לשליחי חב"ד במאות הזדמנויות שונות, ואף תומכים בפעילות שליחי חב"ד שהיא וולונטרית לחלוטין.
אני קורא לנציגי השכונות להתנער פומבית מאותם גורמים משסים ומסיתים, ושב ומזכיר כי דרכה של חב"ד היא דרכי נועם ואהבה, ורגע לפני תקופת שלושת השבועות שבה חרב בית מקדשנו בשל שנאת חינם, אנו קוראים לכולם להתאחד סביב המחבר והמאחד של כולנו".