1 צפייה בגלריה
מדוזה בחוף ראשון לציון השבוע | צילום: אבי מועלם
מדוזה בחוף ראשון לציון השבוע | צילום: אבי מועלם
מדוזה בחוף ראשון לציון השבוע | צילום: אבי מועלם
מי שהבחין, דווקא בעיצומם של הימים הלוהטים, בירידה במספר המתרחצים בחוף הים של ראשון לציון - לא דמיין. לדברי מנהל אגף החופים העירוני, אלי שוורצברג, אכן נרשמה ירידה בכמות המבקרים בחוף הים בשל הגעת נחילי המדוזות. "למי שלא חייב להגיע לחוף בשבועיים הקרובים, אני ממליץ להימנע ממגע מי הים", הוא אומר.
לפני כשבוע החלו המדוזות לעשות את דרכן לכיוון חופי ישראל, בתוכם גם החוף בראשון לציון. "לצערי, השנה המדוזות הגיעו בהמוניהן", אומר שוורצברג, "זה התחיל לפני מספר ימים וכרגע אנחנו בשיא גל המדוזות. כמובן שהחוטית הנודדת הגיעה אלינו עם זרימת הים, הזרימה הטבעית של המים מדרום לצפון. הצפי הוא שהן תישארנה כאן במשך שבועיים ולאחר מכן הן ימשיכו לנוע לכיוון לבנון, סוריה והמשך הים התיכון".
לדברי שוורצברג, אמנם ישנה ירידה בכמות האנשים שמגיעים לחוף בשל החשש ממפגש עם מדוזה, אבל לא נדיר למצוא אנשים שמגיעים לחוף בתקווה שהמדוזות ידלגו עליהם - ומתבדים. "אכן מרגישים ירידה בכמות המתרחצים בשל הביקור של האורחות. אני שומע בכל יום אנשים שנצרבים ויוצאים מהמים בצעקות".
יש דרך לצמצם את חוסר הנוחות?
"אין טיפול לצריבת מדוזה מלבד מי ים וזהו זה. נכון שזה צורב ולא נעים, אבל לאט־לאט אחרי כשעה התחושה מתחילה לדעוך, אלא אם כן יש מי שאלרגי ואז הוא חייב להיבדק על ידי רופא".
ומה יכול לעשות מי שממש לא יכול לוותר על הטבילה?
"אני ממליץ לאלה שכן ממשיכים להתרחץ בים להצטייד בחליפות לייקרה. אני אגב נעקץ בכל בוקר כשאני קופץ לים, אבל אני כבר לא מתרגש, מתרגלים לזה".
ואיך נפטרים מעשרות המדוזות שפזורות לאורך החוף לאחר שנפלטו מהים?
"אכן הן ממלאות את החוף. אבל אחרי חמש שעות של שהייה בשמש הן פשוט נמסות".