האם אנחנו לקראת משבר שבת נוסף בראשון לציון? בימים אלו סוגר מחזיק תיק החברה לביטחון, מקסים בביצקי, את הפרטים האחרונים לטובת מיזם תחבורה ציבורית בשבת שיפעל במספר מקומות בעיר.
"יש אנשים שלא יכולים להחזיק רכב וצריכים תחבורה ציבורית בשבת", הוןא מסביר, "אין לנו רצון להכעיס את הדתיים אבל הם צריכים להבין שתהיה כאן תחבורה ציבורית ויהי מה".
1 צפייה בגלריה
מקסים בביצקי. צילום: אבי מועלם
מקסים בביצקי. צילום: אבי מועלם
מקסים בביצקי. צילום: אבי מועלם
בימים אלו עומל בביצקי להביא את המיזם לפועל ומגייס לטובת עניין זה ספונסרים. "הבאתי לאחרונה כמה הצעות מחיר ממפעילים אפשריים, ובמקביל אני מגייס ספונסרים לטובת כך מאחר והעירייה כנראה לא תהיה שותפה כלכלית ליוזמה הזו ולכן צריך גופים חיצוניים שיממנו זאת", הוא אומר.
כזכור, תחבורה ציבורית בשבת כבר פעלה בעבר בעיר בחודשי הקיץ ביוזמתו של חבר המועצה עידן מזרחי, אך גם הוא הבין שבלי תמיכה כלכלית זה לא יצליח. לטענת מזרחי, הוא אפילו נאלץ להוציא מכיסו כסף בכדי לממן את החבורה הציבורית וההיענות מצד התושבים לא הייתה מספיק רחבה.
בעיה נוספת הייתה הלחץ מצד גורמים חרדיים, והמצב אף הגיע לכדי כך שאחד ממפעילי הקווים קיבל מסרים מפורשים שלא כדאי לו להמשיך להסיע נוסעים בשבת אחרת ייפגע.
"החרדים אולי ינסו לטרפד זאת אבל אותי זה לא יעצור", מבטיח בביצקי. "אני לא מתכוון להפריע להם ולהכעיס ובטח שלא נעבור במקומות שבהם יש ריכוז אוכלוסייה חרדית, אבל הם צריכים להבין שיש אוכלוסיה גדולה בעיר שצריכה את הפתרון הזה ואי אפשר לכלוא אותם בבית בסופי שבוע".
בימים אלו מנהל בביצקי מגעים עם חברת "טיב טעם", כדי שתסייע כלכלית למיזם, ובתמורה תקבל נקודת עצירה בסניף שלהם בראשון לציון.