שנים רבות סייע כהן לתושבי ראשון לציון, כעת הוא קורא לציבור להתגייס. "הנכדה שלי במצב לא פשוט, הלב שלה כמעט ולא עובד והיא חייבת לעבור במהירות השתלת לב, אחרת המצב ימשיך להתדרדר. אני קורא לכל מי שיכול ללכת ולחתום על כרטיס 'אדי' לתרומת איברים, כל אלה יכולים לזרז את התרומה שלה ולקדם את ההחלמה", הוא מספר בכאב.
2 צפייה בגלריה
להציל את מיכל לביא | צילום: באדיבות המשפחה
להציל את מיכל לביא | צילום: באדיבות המשפחה
להציל את מיכל לביא | צילום: באדיבות המשפחה
מיכל לביא בת ה-11 מאושפזת בבית החולים 'שניידר' לאחר שמצבה הבריאותי התדרדר כתוצאה מבעיות שהתגלו בליבה. ביום שישי האחרון עברה ניתוח דחוף, שערך כשמונה שעות, ובמהלכו חוברה ללב מלאכותי.
מיכל, נכדתו השנייה מתוך עשרה, של חבר המועצה ציון כהן, ממתינה כעת להשתלה שתביא לשיפור המיוחל במצבה. "כבר כשהייתה בת חמש התגלו הבעיות", מספר כהן. "היא סבלה מדופק לא סדיר ולכן שמו לה קוצב לב שייצב את מצבה. מאז היא התנהלה כמו כל ילדה רגילה בת גילה. שיחקה, הייתה ספורטאית ותלמידה מצטיינת, לא היו שום בעיות".
לפני חודש וחצי חלה תפנית מדאיגה במצב. "מיכל הגיעה לבית חולים כשמצבה הבריאותי כבר קשה מאוד, עם אי ספיקת לב ותפקוד של עשרים חמישה אחוז בלבד. ביום שישי עשו ניתוח דחוף וחיברו אותה ללב מלאכותי אבל הפתרון עבורה הוא רק השתלה", מסביר כהן.
2 צפייה בגלריה
ציון כהן | צילום: אבי מועלם
ציון כהן | צילום: אבי מועלם
ציון כהן | צילום: אבי מועלם
כהן מתקשה לדבר על מצבה של נכדתו האהובה. "אני כואב את הכאב שלה, מדבר ומתחיל לבכות ולכן ממעט לדבר על כך. יש לי עשרה נכדים אהובים מאוד, אבל אליה אני קשור במיוחד. אני נמצא הרבה בבית החולים לידה, כל המשפחה נמצאת יחד איתה, אנחנו כולנו בתוך זה".
מה אפשר לעשות כרגע למענה?
"הדבר היחיד שאני יכול לעשות זה רק לעודד את הציבור ולקרוא לו: חתמו על כרטיס אדי. זאת התקווה היחידה שלנו עבורה כרגע".