מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
במהלך חג השבועות פרצה קטטה בפארק המים ימית 2000 שבחולון, שהדהדה בכל הארץ, ובסופן כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו קטין בן 17, תושב ירושלים. בנוסף, הנהלת המקום הגישה תלונה במשטרה, ואף החליטה על תגבור האבטחה במקום שהפך מועד לאירועים מסוג אלה.
על פי גורמים בימית 2000, מספר צעירים שהגיעו לפארק ביקשו להיכנס למתחם הספא שמיועד למנויים בלבד, והכניסה אליו מותנת בתשלום נוסף. בין הצעירים למאבטחי המקום פרצה קטטה בסמוך לבריכת הפעוטות ובמהלכה אחד מהמבטחים הוכה קשות, ואף הפיל את אקדח גז בו צויד שהחזיק מטעם חברת האבטחה.
6 צפייה בגלריה
שמשון חן | צילום: קובי קואנקס
שמשון חן | צילום: קובי קואנקס
שמשון חן | צילום: קובי קואנקס
זאת אינה הפעם הראשונה שקטטה המונית מתרחשת במקום, כאשר לפני שנתיים התרחש אירוע דומה. מנכ"ל החברה לבילוי ובידור, שמפעילה את ימית 2000, שמשון חן, אמר למיינט חולון: "כמובן שבעתיד נערך עם תגבור אבטחה גם באזור הספא. בדרך כלל לא מדובר באזור נפיץ, אבל הסקנו מסקנות ונפעל בהתאם. בנוסף, יש לציין כי בכל הארץ התרחשו מקרי אלימות דומים. לצערי חייבים למצוא לזה פתרון אבל אנחנו עושים את המקסימום כדי לשמור על הנופשים כאן. הבעיה היא בחינוך ובענישה, ושם צריך לטפל בזה".
ליטה ברזון (30) מקרית אתא, חובשת מד"א על אופנוע, קמה בשעת בוקר מוקדמת לפני מספר ימים בביתה, עם צירי לידה. ליטה לא חשבה שהלידה קרובה, שכן הייתה רק בחודש השביעי להריונה, אך 20 דקות אחר כך, החלה להרגיש כי הראש של התינוק כבר יוצא. בעלה גלאור התקשר למוקד 101 של מד"א, ויצא מהחדר להשגיח על שלושת ילדיהם. בליווי טלפוני של חובש במוקד מד"א מוטי רוקח, החלה ליטה ללדת לבדה, ולמעשה ליילד את עצמה. היא לא איבדה קור רוח, ובתוך דקות בודדות נולד בנה התינוק. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו כעבור מספר דקות, ביצעו בדיקות רפואיות, ופינו את ליטה ואת בנה התינוק לבית חולים כשהם במצב טוב.
6 צפייה בגלריה
ליטה ברזון. צילום: באדיבות מד"א
ליטה ברזון. צילום: באדיבות מד"א
ליטה ברזון. צילום: באדיבות מד"א
במיינט בת ים מדווחים כי שוטרת המשרתת ביחידת הסיור של משטרת התנועה מואשמת במתן דוחות וקנסות לנהגים שלא בצדק. על פי כתב אישום שהוגש לאחרונה, לפני כשלושה חודשים, בשעות הבוקר, נסע נהג ברכבו ברחוב סוקולוב בחולון ועצר מעט לפני מעבר החצייה כדי לאפשר לשני הולכי רגל לחצות בבטחה. כאשר סיימו השניים לחצות, המשיך הגבר בנסיעתו אלא שלפתע סימנה לו שוטרת המשרתת ביחידת הסיור של משטרת התנועה לעצור בצד הכביש. בשלב זה ניגשה אליו השוטרת והאשימה אותו בכך שהוא לא נהג על פי חוקי התנועה ולא אפשר להולכי הרגל חצייה בטוחה. הנהג ההמום ניסה להסביר שהוא לא עבר שום עבירה, אך השוטרת הוציאה את פנקס הדוחות שלה ורשמה לו דוח בגין אי ציות לחוקי התנועה ונסיעה בעת מעבר של הולך רגל על מעבר החצייה.
6 צפייה בגלריה
שוטרת | צילום המחשה: shutterstock
שוטרת | צילום המחשה: shutterstock
שוטרת | צילום המחשה: shutterstock
מקרה נוסף בו מואשמת השוטרת אירע לפני כחודשיים בעת שעות הבוקר, כשנהג אחר נסע ברחוב העצמאות בבת ים, וחלף על פני מעבר חצייה ריק מאדם. מרחק קצר משם עמדה השוטרת שסימנה לו לעצור והאשימה אותו בכך שנסע ולא נתן זכות קדימה להולך רגל. גם במקרה הזה, כך על פי כתב האישום, מסרה השוטרת דוח כוזב ולפיו הנהג עבר במעבר החצייה ולא עצר להעניק זכות קדימה.
הנהגים לא הסכימו לקבל את הדין והתלוננו במח"ש. בעקבות תלונתם נפתחה בדיקה שבעקבותיה הוחלט להגיש כתב אישום כנגד השוטרת בגין שיבוש מהלכי משפט. מהמשטרה נמסר כי: "המקרה מצוי בטיפול מח"ש ומשכך אנו מנועים מלהגיב עליו".
מי שיחלוף בסמוך לבניין המגורים שברחוב דגל ראובן 27, לבטח ישים לב במחזה לא שגרתי. מדובר בספרייה שהקימו הדיירים, אשר מונה היום בין 350-400 ספרים, לרווחת ילדי הבניין ותושבי השכונה. "רובנו מחזיקים המון ספרים שאחרים יכולים ליהנות מהם, והם סתם יושבים על המדפים שלנו", אומר יוסי שקד, דייר הבניין שיזם את הרעיון יחד עם אישתו, דינה.
6 צפייה בגלריה
ספריית דגל ראובן. צילום: יוסי שקד
ספריית דגל ראובן. צילום: יוסי שקד
ספריית דגל ראובן. צילום: יוסי שקד
במיינט פתח תקוה מספרים כי הספריה שהוקמה בחצר הבניין, מכילה ספרים שונים ומגוונים, החל מספרי קריאה למבוגרים ולילדים ועד לספרי בישול ואלבומים. "מאחר ויש לנו מעל 1500 ספרים בבית, הכרזתי שאני לא בונה עוד מדף ומכאן נפתחה שיחה של 'יחסינו לאן?'", מתאר יוסי את הנסיבות שהובילו להקמת הספריה הייחודית. בשלב הזה נזכרנו בספריה קהילתית בתל אביב שאנחנו מכירים, וחשבנו לייבא את הרעיון לכאן, רק שבמקום שהקהילה תנהל את הספריה, הבניין שלנו יעשה זאת. העלנו את הנושא באסיפת הדיירים בתחילת השנה ושאר הדיירים התלהבו מאוד".
"היינו צריכים רק לרצף את הקרקע כדי שהמקום יהיה מסודר. לקראת חג הפסח נעזרנו במספר אנשים שרצו להיפטר מהריהוט והבאנו מדפים, שולחן וכסאות ואז בעצם פתחנו את הספריה", אומר יוסי.
רמזור מיוחד להולכי רגל השקועים בטלפון הסלולרי בהגיעם לצומת דרכים הותקן השבוע בכפר סבא. במיינט כפר סבא מסבירים כי הרמזור המיוחד המקובע בתוך המדרכה ומסונכרן עם רמזור הולכי הרגל. הרמזור הותקן בצומת מרכזי במרכז כפר סבא ברחובות "וייצמן-הרצל". מדובר בפיילוט ראשוני שנועד לבדוק האם הוא בטיחותי להולכי הרגל זאת לאור התופעה המוכרת של הולכי רגל השקועים בתוך מסך הנייד ולעיתים אינם שמים לב לתנועה או למעבר החצייה אותו הם חוצים. המצדדים במיזם החדשני טוענים, כי המציאות מוכיחה שישנן תאונות רבות הנגרמות מחוסר תשומת לב של הולכי הרגל עקב הסחת דעת, ופעמים רבות נהגים נתקלים בהולכי רגל אשר חוצים מעבר חציה מרומזר בלי לשים לב שהוא אדום זאת עקב בהייתם במסך.
6 צפייה בגלריה
צילום: רונן שפרברג
צילום: רונן שפרברג
צילום: רונן שפרברג
החודש מציינים ברחבי העולם את חודש הגאווה. המועצה האזורית המועצה האזורית עמק יזרעאל בחרה לקחת חלק בציון אירועי חודש זה ולהראות את תמיכתה בקהילה הגאה של העמק, על ידי הנפת דגל הגאווה בבית המועצה וצביעת מעבר החצייה בכניסה לבית המועצה בצבעי הדגל.
6 צפייה בגלריה
צילום: ענת חרמוני
צילום: ענת חרמוני
צילום: ענת חרמוני
אייל בצר, ראש המועצה סיפר למיינט העמק: "אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם 'בית בעמק' ובימים אלו ממש אנו שוקדים על קידום התחום במועצה ויצירת מענים מותאמים לצעירי העמק הגאים". גלית צור יוסף, עו"ס ומנהלת יחידות נוער, צעירים ותחום הלהט"ב הוסיפה כי: "אני מזמינה אתכם לקחת חלק בתהליך הקהילתי המתהווה עתה בעמק ולהצטרף לקבוצת פעילים לקידום תחום צעירי הלהט"ב. קבוצה זו תהיה שותפה לפיתוח השירותים עבור אוכלוסייה זו".