מכון אברהמסון בראשון לציון הכריז על יוזמה חברתית יוצאת דופן, במסגרתה הוא יזמין בני נוער המעשנים סיגריות, נרגילות, סיגריות אלקטרוניות ומריחואנה, להיגמל במכון ללא תשלום.
1 צפייה בגלריה
 ממשיכים לעשן בבגרות. המחשה: shutterstock
 ממשיכים לעשן בבגרות. המחשה: shutterstock
ממשיכים לעשן בבגרות. המחשה: shutterstock
על פי נתונים עדכניים של משרד הבריאות, למעלה ממחצית מבני הנוער בישראל מתנסים לראשונה בעישון סיגריה בגיל 13 ואף קודם לכן, ו־28% מהמתגייסים לצה"ל מדווחים כי הם מעשנים.
לנוכח החמרת ממדי העישון בקרב בני נוער בישראל, בעקבות חדירתן של הסיגריות האלקטרוניות, בחרו במכון אברהמסון שלא להגביל בזמן את היוזמה לגמול בני נוער. במכון אמרו כי המטפלים במקום יפעלו בהתנדבות למען בני נוער מעשנים, בכל שמונת סניפי המכון בישראל.
לפי דוח חדש של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC), בשנה החולפת נסק מספרם של תלמידי התיכון המעשנים ב־38% ומשתמשי הסיגריות אלקטרוניות ב־78%.
"אנחנו מוטרדים מאוד מהעלייה הדרמטית בעישון אצל בני נוער, שאינם מודעים לכך שכל מוצרי הטבק, ללא יוצא מן הכלל, מזיקים לבריאות", אמר השבוע אהוד אברהמסון, מייסד המכון.
"סיגריות אלקטרוניות אינן מומלצות לשימוש, ונרגילות וטבק לגלגול גורמים לנזקים זהים לאלו שגורמות סיגריות. רוב הצעירים שמעשנים ממשיכים לעשן בבגרותם, ומתקשים להיגמל מההרגל הרע.
"מתוך תחושת שליחות וידיעה כי בידינו הזכות למנוע שנים ארוכות של התמכרות ופגיעה בבריאות, וכחלק מחזון המכון, בחרנו להעניק לבני הנוער בישראל הזדמנות לחיים בריאים יותר".