הבחירות הכלליות כבר פינו את מקומן לטובת ניקיונות הפסח וצעיר תושב ראשון לציון, גל פוזניאק, החליט לעשות מעשה. פוזניאק החל באיסוף כל שלטי הבחירות שנתלו ברחובות השונים במטרה להפוך אותם למכסה עבור בעלי חיים. כעת הוא הצליח לרתום גם את העירייה לטובת תחרות נושאת פרסים בעניין זה.
1 צפייה בגלריה
מחוץ לקלפיות בבית הספר מקיף ח' לשעבר. צילום: יעקב לוי
מחוץ לקלפיות בבית הספר מקיף ח' לשעבר. צילום: יעקב לוי
מחוץ לקלפיות בבית הספר מקיף ח' לשעבר. צילום: יעקב לוי
פוזניאק, 27, התנדב במשך שנים בעמותות למען בעלי חיים דוגמת "ראשון אוהבת חיות" וכשראה את שלטי הבחירות עלתה בראשו המחשבה לסייע באמצעותם להולכים על ארבע.
"זה התחיל אצלי כבר אחרי הבחירות המקומיות", סיפר פוזניאק למיינט ראשון, "התחלתי לאסוף שלטים עבור עצמי ועבור הצרכים הפרטיים שלי וכשעירבתי בזה את עמותת ראשון אוהבת חיות הם אמרו לי שהם יכולים לעשות בזה שימוש מועיל ולהפוך אותם למכסה לחיות מפני הגשם.
"צירפתי עוד חברים למיזם ובשלב כלשהו הייתי זה שמקשר בין אוספי השלטים לעמותות שונות שצריכות את השלטים. בבחירות האחרונות ראיתי שיש המון שלטים והכמויות גדולות בהרבה. פניתי למפלגות השונות ושאלתי אם יש להן שלטים מיותרים וההיענות היתה רבה.
"בתוך זמן קצר הצלחתי לאגור אצלי למעלה מ-4,000 שלטים של מפלגות שונות באמצעותם יוכלו עמותות להקים מכסות מפני גשם ושמש לרווחת בעלי החיים". לדברי פוזניאק המיזם שלו, שהחל כפרויקט פרטי מקומי, הפך לעירוני בראשון לציון וברחובות שם העירייה גם נרתמה לסייע.
"אנחנו פועלים כרגע באזור רחובות וראשון לציון. יש תחרות נושאת פרסים בראשון לציון לשימוש חוזר בשלטים. כל אחד אמור לצלם את השימוש שלו בשלט ולעלות על זה פוסט בפייסבוק. מי שיקבל הכי הרבה לייקים יזכה בפרס", סיכם פוזניאק.