98 ועדי בתים ניגשו השנה לתחרות "הבניין המפריד" בראשון לציון, זינוק של כ-70 אחוז לעומת השנה שעברה. מטרת התחרות, שהתקיימה בעיר זו השנה השלישית, היא לעודד את הפרדת פסולת האריזות לפח הכתום ומחזורה. אגף קיימות וסביבה ואגף התברואה במינהל איכות הסביבה בעיריית ראשון לציון יזמו את התחרות בשיתוף תאגיד המחזור "ת.מ.י.ר" והאגודה לתרבות הדיור.
1 צפייה בגלריה
שומרים על הסביבה. הזוכים במעמד קבלת הפרס עם קינסטליך ודוידוף, צילום: אבי קקון
שומרים על הסביבה. הזוכים במעמד קבלת הפרס עם קינסטליך ודוידוף, צילום: אבי קקון
שומרים על הסביבה. הזוכים במעמד קבלת הפרס עם קינסטליך ודוידוף, צילום: אבי קקון
בתום תחרות צמודה שנמשכה חודש וחולקה לשתי קטגוריות: בניין עד 16 דירות ובניינים בני 17 דירות ויותר, הוכרזו הזוכים בטקס שהתקיים בבניין העירייה במעמד ראש העירייה רז קינסטליך, חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה קרן דנה ג'דה, מנהלת השיווק של תאגיד תמיר שרוני דוידוף ומנכ"ל האגודה לתרבות הדיור ראובן צדוק.
התחרות הורכבה ממספר מדדים, כך שמלבד נפח הפסולת הממלאת את הפח הכתום נבדקה גם איכות הפסולת המושלכת, לצד מילוי שאלון אינטרנטי לכל ועד בית בנושא הפרדת פסולת ומחזור שבדק את רמת הבקיאות של המשתתפים בנושא והעלה רעיונות מקוריים להטמעת הפרדה במקור ברחבי העיר.
ועדת השיפוט הופתעה השנה לגלות שכל הבניינים הצטיינו בהפרדתה של פסולת האריזות ולכן ההכרעה היתה לא פשוטה. למקום הראשון הגיעו בקטגוריית "עד 16 דירות" שישה ועדי בתים עם ניקוד זהה: טשרניחובסקי 9, דוד הראובני 3, הדגן 18, וולפסון 38 , יהודה לייב 12 ובילו 3.
הפרס הכספי שהוענק לוועדי הבניינים עמד על סך של 2,250 שקלים. בקטגוריית 17 דירות ומעלה זכו שלושה ועדים עם ניקוד זהה: צבי גנות 4, חומה ומגדל 21 והקוקיה 23. להם הוענק פרס בגובה 4,000 שקלים. בסך הכל חולקו למעלה מ-25 אלף שקלים המיועדים לשדרוג ולטיפוח הבניין.
ראש עיריית ראשון לציון קינסטליך בירך את הזוכים והדגיש את חשיבות נושא הטמעת הפרדת הפסולת לפח הכתום. "העלייה במספר המשתתפים בתחרות השנה מעידה מבחינתי על נכונות התושבים לקחת על עצמם את המשימה להפריד את האריזות ולהעלות את המודעות הסביבתית בעיר. יישר כוח לכל המשתתפים".
מחזיקת תיק איכות הסביבה חברת המועצה קרן דנה ג'דה סיכמה: "אני מודה לכל הבניינים שהשתתפו בתחרות וברכות לזוכים. כולי תקווה שבשנה הבאה ישתתפו בניינים נוספים בפרויקט המבורך. אני מודה לכל השותפים לעשייה בהם תאגיד תמיר, מינהל איכות הסביבה, אגף תרבות הדיור ואגף התברואה בעיריית ראשון לציון".