מי שקיווה שבראשון לציון יוקם בקרוב היכל גדול עבור הופעות ומשחקי ספורט עשוי להתבדות, זאת לנוכח החלטת מועצת העיר בשבוע שעבר להקפיא את הקמת הארנה.
4 צפייה בגלריה
יצילו אותה? הארנה, צילום הדמיה: סטודיו אריסטו
יצילו אותה? הארנה, צילום הדמיה: סטודיו אריסטו
יצילו אותה? הארנה, צילום הדמיה: סטודיו אריסטו
מי שקידם את הקמת מתחם הספורט, המופעים והבילוי המתקדם במתחם ה־1,000 היה ראש העירייה הקודם דב צור.
בהודעה שפרסם לפני כשנה, עת אישרה מועצת העיר את התוכנית, אמר צור: "הושקעה מחשבה רבה בתכנון הארנה על מנת שתיתן מענה לכל אירוע. אני משוכנע שהארנה המתקדמת והחדשנית, שתוקם בסמוך לעורקי תחבורה ראשיים, לא תיפול ברמתה ובאיכותה מהיכלי ספורט ומופעים בארץ ובעולם".
4 צפייה בגלריה
הבטיח וקיים. קינסטליך
הבטיח וקיים. קינסטליך
הבטיח וקיים. קינסטליך
מי שהצביע בעד אישור התוכנית כשהיה סגן ראש העירייה היה רז קינסטליך. עם זאת, במהלך קמפיין הבחירות שלו הוא הצהיר כי אחת מתוכניותיו היא לבטל את הקמת הארנה. קינסטליך הסביר זאת בשינוי סדרי עדיפויות ואמר כי ישנם דברים חשובים יותר לעשות עבור ראשון לציון בכסף הזה - 214 מיליון שקל.
יש לציין כי היחידה שהתנגדה לתוכנית היתה סגנית ראש העירייה כיום, ליאל אבן זהר, בשבתה כחברת מועצה מן המניין.
בישיבת המועצה האחרנה שהתקיימה בשבוע שעבר, הצביעה מועצת העיר בעד הקפאת התוכנית. יודגש כי בשלב זה מדובר על הקפאת הפרויקט השאפתני ולא על ביטולו המוחלט.
"אני חושב שהקפאת הארנה היא טעות גדולה שתעלה לנו כסף רב", ביקר חבר המועצה אייל מושיוב, שהצביע נגד ההקפאה. "המשמעות היא שהוצאנו סתם מיליונים רבים על תכנון, לדעתי כ־17 מיליון שקל. מעבר לכך, משרד התרבות התחייב לתת לנו 50 מיליון שקל ועכשיו אנחנו לא נראה את הכסף הזה".
4 צפייה בגלריה
"בכייה לדורות". מושייב
"בכייה לדורות". מושייב
"בכייה לדורות". מושייב
לא רק הבזבוז מטריד את מושיוב, אלא גם האמירה שיש בביטול הקמת ההיכל. "חשוב לומר שהארנה היא לא סתם עוד מגרש כדורסל, אלא היכל ספורט גדול שישים את העיר על מפת הספורט, ממש כמו שהיכל הכדורסל בתל אביב ובירושלים שם אותן על המפה.
"המקום גם היה מחיה את כל מתחם ה־1,000 ויכול היה להכניס כסף רב לקופת העירייה, כך שביטול הארנה הוא בכייה לדורות".
למה לדעתך זו אחת הפעולות המשמעותיות הראשונות שלו בתפקיד?
"הוא טוען שזו הבטחת בחירות שלו כדי למנוע בזבוז, אבל אני לא יודע. אם הוא עשה את זה רק כדי לבטל דברים מהתקופה של דב צור אז אין לי מילים.
"זו טעות גדולה שהוא עושה ואין שום קשר בין זה לבין פרויקטים אחרים שהעירייה אמורה לעשות. הארנה היתה אמורה להיות תוכנית דגל של העיר, שהוקדשו לה שעות עבודה רבות וכסף רב שנזרק ומי שיפסידו מזה הם התושבים והעיר".
מושיוב הבטיח כי מבחינתו לא נאמרה המילה האחרונה בעניין. "אני אחשוב איך אפשר להציל את הארנה. לפני 20 שנה כל העיר צעקה על מאיר ניצן שהוציא 200 מיליון שקלים על היכל תרבות בעיר והיום כולם מברכים על כך. זה בדיוק אותו דבר".
גם יו"ר האופוזיציה דורון אוזן לא חסך ביקורת על ההקפאה. לדבריו, ההחלטה להקים את מתחם הארנה התקבלה על ידי רוב מוחלט של חברי המועצה בקדנציה הקודמת.
"רז הצביע בעד הפרויקט, ולא פעם אחת. כשרוצים לקבל החלטה כה משמעותית שטומנת בחובה הפסד כספי לעירייה בלי לשמוע את כל הנימוקים של אותם אנשי מקצוע שבדקו את הצורך בהקמת הארנה לרווחת הצעירים, גופי הספורט, המשפחות הצעירות והוותיקות בראשון לציון, זה מראה כיצד התקבלה ההחלטה בפזיזות ובחוסר שיקול דעת.
"רק אינטרסים פוליטיים עומדים מאחוריה. מדובר בלא יותר מהבטחת בחירות בהסכם הקואליציוני בין רז לליאל וכמו שאתם רואים, גם שם הוא לא סיפק את הסחורה אלא החליט להקפיא במקום לבטל, כפי שהבטיח לציבור ערב הבחירות. מעניין מה יאמר כשיחליט יום אחד כן לבצע את הפרויקט. יש כאן ניסיון למרוח זמן".
4 צפייה בגלריה
"אינטרסים פוליטיים". אוזן
"אינטרסים פוליטיים". אוזן
"אינטרסים פוליטיים". אוזן
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "המימון שהיה מיועד להשקעה בארנה הועבר לטובת בניית מעונות סטודנטים. ראשון לציון תהנה גם מדיור ראוי ואיכותי לסטודנטים וראש העירייה מבטיח שהעיר תהנה גם ממתקני הספורט החדישים והמתקדמים בישראל".