נציגים של שכונת נווה ים (פואבלו אספניול) במערב ראשון לציון, נפגשו לאחרונה עם ראש העירייה רז קינסטליך וביקשו ממנו לסייע להם במאבק בנושא רעש המטוסים. התושבים ביקשו כי העירייה תספק להם סעד משפטי ולכן השתתפו בפגישה גם אנשי הייעוץ המשפטי של העירייה.
1 צפייה בגלריה
מטוס בשמי השכונה. צילום: אבי מועלם
מטוס בשמי השכונה. צילום: אבי מועלם
מטוס בשמי השכונה. צילום: אבי מועלם
במהלך הפגישה גילו בעירייה כי המשרד להגנת הסביבה פרסם לפני מספר חודשים מסמך הקובע כי בדיקות שביצע המשרד בנושא תופעת רעש המטוסים אכן מאשרות כי הרעש הוא "מטרד בעייתי" לתושבים.
מצוידים במידע זה, ביקשו נציגי השכונה המערבית ביותר בעיר כי העירייה תצטרף לעתירה לבג"ץ שהוגשה לפני מספר חודשים לבית המשפט על ידי עיריית חולון, שתושבי השכונות הדרום מערביות שלה סובלים גם הם מרעש המטוסים.
אחד הנושאים שביקשו תושבי נווה ים לבדוק הוא כי העירייה תשתף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה, שאמור לאשר תסקיר סביבתי בנושא רעש המטוסים. תסקיר זה אמור להיות מוגש למשרד על ידי רשות שדות התעופה, והתושבים סבורים כי על עיריית ראשון לציון לקחת חלק פעיל בתהליך.
"יש פה שנים של סבל ואנחנו מקווים שההנהגה החדשה של העיר תיתן לנו יד בנושא הזה, שהוא מאוד חשוב עבורנו", אומרים חברי ועד הפעולה של שכונת נווה ים, שבראשו עומדים כמה מתושבי השכונה, ביניהם עורכי דין. "לשמחתנו ראש העירייה הביע הזדהות עם הקושי שלנו ואמר שהוא מודע לבעיה שנגרמת בשל רעש מנועי המטוסים".
"רשות שדות התעופה אמורה להגיש מדי שנה דוח מיוחד ובו מפת הרעש הנגרם כתוצאה מהמראות המטוסים מנמל התעופה בן גוריון", הדגישו התושבים. "אנחנו רוצים לוודא שממצאי הדוח ייושמו ושהמפגע המטריד ייעלם".