אחת היוזמות מעוררות המחלוקת שהנהיגה בעבר העירייה היתה הפעלת ה'ניידת המצלמת' שתפסה על חם נהגים שחנו בצדי הכביש. הניידת, יוזמה של ראש העירייה רז קינסטליך בעת שכיהן כיו"ר החברה לביטחון, בוטלה לפני הבחירות לרווחתם של הנהגים. כעת דורש יו"ר האופזיציה דורון אוזן לבטל את הקנסות שניתנו לתושבים בעקבות פעילות הניידת.
2 צפייה בגלריה
הניידת המצלמת. בוטלה בעקבות מחאת תושבים | צילום: באדיבות עיריית ראשל"צ
הניידת המצלמת. בוטלה בעקבות מחאת תושבים | צילום: באדיבות עיריית ראשל"צ
הניידת המצלמת. בוטלה בעקבות מחאת תושבים | צילום: באדיבות עיריית ראשל"צ
עד לפני מספר חודשים פעלה הניידת העירונית ברחובות העיר, לחרדתם של תושבים רבים, ובאמצעותה נרשמו לנהגים לא מעט דוחות. היה מדובר בניידת שעל גבה הותקנה מצלמה, אשר תיעדה כל רכב שעצר בצד הכביש, אפילו לזמן קצר ביותר כדי להוריד נוסע. הנהגים כלל לא היו מודעים לכך שתועדו, עד שבתיבת הדואר שלהם נחתה דרישה לתשלום הקנס.
בשל תלונות רבות, בין היתר בנוגע לכך שבמקרים רבים מדובר בדוח לא מוצדק, הוביל אוזן קריאה לבטל לאלתר את פעילות הניידות. בעירייה אמנם התנגדו בתחילה לדרישה ואף ניסו להגן על הנחיצות בהפעלתה. גם כשבוטלה הניידת נאמר כי הנושא עוד יידון בוועדה מיוחדת שתוקם.
השבוע שב ומתחדש הדיון סביב הניידת, עם פנייתו של אוזן לראש העירייה, בדרישה כי הכסף ששולם עבור הדוחות שהפיקה הניידת יושב למשלמים. "הניידות הללו נולדו בחטא ושימשו למסע ציד נגד ציבור הנהגים בראשון לציון ששימשו פרה חולבת שנועדה להכניס לקופת העירייה עוד ועוד כספים", כתב אוזן.
"ראוי לציין שהניידות פעלו בקדנציה הקודמת ברחבי העיר על פי הנחייתך כמחזיק תיק הביטחון. עכשיו כדי שהמשימה תושלם, אני דורש שוב כי העירייה תייצר החזר כספי לכל מקבלי הדוחות מאותם הניידות, מלבד אותם נהגים שהעמידו את רכבם בחניות נכים, מעברי חצייה או במקום שבוודאות מסכן חיים".
2 צפייה בגלריה
דורון אוזן | צילום: אבי מועלם
דורון אוזן | צילום: אבי מועלם
דורון אוזן | צילום: אבי מועלם
אוזן, שספג בזמנו ביקורת בטענה כי הוא דורש לבטל את הניידת בגלל דוחות שהוא עצמו קיבל, מיהר להבהיר "שיהיה ברור, אני מוותר על ההחזרים לגבי דוחות אישיים שלי (שכבר שולמו)".
בהמשך ציין אוזן, "המאבק הזה מוכיח בצורה הברורה ביותר כי הכוח נמצא אצל התושבים. הם הריבון ועלינו מוטלת האחריות לדאוג לתנאים הטובים ביותר עבורם בכל תחומי החיים. אוסיף ואומר שכולנו ציבור נהגים גדול שקיבל דוחות שלא בצדק ומן הראוי היה לבטל אותם, מה שלא קרה בפועל. היות והעירייה הבינה שהניידות פעלו באופן לא נכון, אני דורש ממועצת העיר לקבל החלטה ולייצר החזר כספי לאותם התושבים".
ההצעה של אוזן תעלה לסדר במועצת העיר לבחינתם של חברי המועצה, ואם תעבור את האישורים הנדרשים ייתכן שקנסות רבים יימחקו ומי ששילם אותם יזכה להחזר.