האירוע שהתרחש אתמול (א') בראשון לציון לא התרחש בבית ספר דתי או באולפנה אלא בבית ספר ממלכתי רגיל. תלמידת כיתה ד' שהגיעה לבית הספר במכנסיים קצרים (שאותם תוכלו לראות בתמונה), טוענת שהושפלה ליד כל חבריה ושאר תלמידי בית הספר, כאשר אחת המורות צעקה עליה שמכנסיה קצרים מדי. האירוע הסתיים רק לאחר שהוריה הגיעו למקום עם מכנסיים "ראויים" יותר.
"רגעים קשים של השפלה". כך במילים קשות מתארת אמה של התלמידה את מה שחוו בתה וחברתה, רק בגלל ששתיהן לבשו מכנסיים שהוחלט בבית הספר העירוני שהם קצרים מדי.
לדברי האם, במהלך הבוקר, בכינוס של כל תלמידי בית הספר, קראה לבתה אחת המורות, וביקשה לראות את המכנסיים הקצרים שהיא לובשת לגופה. "המורה שלה בחנה אותה, ולאחר מכן אמרה שזה בסדר גמור והיא יכולה לחזור לכיתה", מספרת האם, אך הסיפור לא הסתיים בבחינה הקפדנית.
לדברי האם, "בשלב זה הגיעה למקום מורה אחרת שהיא כלל לא מכירה, והתחילה לצעוק עליה ליד כולם שהמכנסיים קצרים מדי, ואיך לא מתביישת ללכת ככה לבית הספר. היא מיד שלחה אותה למזכירות, ודרשה שתקרא להורים כדי שיביאו מכנסיים חדשים".
האם קיבלה את שיחת הטלפון ולא האמינה למשמע אוזניה. "נסעתי הביתה, לקחתי שתי זוגות מכנסיים, ורצתי לבית הספר. הילדה חיכתה לי בכניסה עם החברה. מנסה לחייך, אבל כששאלתי מה קרה, ראיתי את הדמעות בעיניים. ניגשתי איתה לשירותים והיא החליפה את המכנסיים".
מה דעתך על מה שקרה?
"זה אירוע שלא היה צריך לקרות. הילדה חזרה למחרת לבית הספר למרות חוסר רצון מאוד גדול. צריך להבין שלא מדובר כאן במורה דתייה מדי או בבית ספר דתי שאלה הם הנהלים שלו, אלא באירוע שבשום אופן לא היה אמור לקרות. כעת אני ממתינה לתשובת בית הספר כדי לדעת איך הם מתכוונים לטפל בזה"
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "לבית ספר תקנון שנכתב בשיתוף צוות בית הספר, הורים ותלמידים. בית הספר קבע קוד לבוש מוגדר. מתוך רצון לשמור על פרטיותם, נוחיותם ובריאותם של התלמידים. הנהגת ההורים שותפה ועומדת מאחורי החלטת בית הספר".