לאחרונה הודיעה רכבת ישראל על שינויי לוחות זמנים ותחנות, שחלקם נובעים מהצורך לשרת את תושבי הדרום ברכבות ישירות. אחד מאותם שינויים מרתיח את תושבי ראשון לציון ומסרבל את דרכם לעבודתם ולביתם.
הבעיה: ביטול קו הרכבת הישיר מתחנת 'הראשונים' לתל אביב, המשמשת כשלושה מיליון נוסעים מדי יום. השינוי מצריך תושבים רבים שעובדים בתל אביב או צפונה, להעלות על רכבת בראשונים, ולהרחיק מת"א ללוד, כדי להחליף שם רכבת שתחלוף שוב באזור ראשון בדרכה לת"א. העיכוב, כמעט שאין צורך לציין, משמעותי.
פעילות הרכבת בראשון לציון הפכה משמעותית יותר בשנים האחרונות. בשנת 2012 הוקמה תחנת הרכבת "הראשונים", וממצב של 1.4 מיליון תושבים בשנה, עלתה כמות הנוסעים לקרוב לשלושה מיליון נוסעים. כעת מוצאים עצמם נוסעים רבים בבעיה, לאחר ביטול הקו הישיר לתל אביב.
"מדי יום הייתי מגיע לעבודתי בתל אביב בעזרת קו ישיר של הרכבת שלקח אותי מתחנת 'הראשונים'." מספר ירון, נוסע מקומי שנעזר בקו הרכבת. "בתקופה האחרונה הרכבת הפכה להיות פחות אפקטיבית, ולרבים מאיתנו אין אפשרות להשתמש בה. הקו הישיר לתל אביב בוטל ובכדי להגיע לעבודה אני צריך להחליף רכבת בתחנת לוד ושם לקחת רכבת נוספת, עבורי זה פשוט לא יעיל, ואנשים רבים חזרו להשתמש ברכב הפרטי שלהם, ומוסיפים על פקקי התנועה בכניסה לת"א".
טענות התושבים הגיעו לעירייה, ושם טוענים השבוע שהם פועלים מנת להקל על התושבים. מראש העירייה, דב צור, נמסר שהוא פועל ישירות מול שר התחבורה, ישראל כ"ץ. לדבריו, שלח אליו בימים האחרונים מכתב ובו בקשה מפורשת לסיוע. "לפני זמן לא רב כבר צומצמה תנועת הרכבות מתחנת ראשונים, אבקשך להקפיא את השינוי עד להשלמת חיבור תחנות הרכבת בעיר", לשון המכתב.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל בתנופת פיתוח ומתקדמת לדור הבא. במסגרת זו מתבצעת עבודה סדורה להקמת תשתית חשמלית של הקו המהיר לירושלים, במקביל לאימון הצוותים וביצוע נסיעות מבחן בקו החדש.כל אלה תוך מיצוי כל יכולת התשתית בציר איילון, בהיעדר מסילה רביעית. לצורך כך, בלוח הזמנים המעודכן, הנסיעה בין תחנת רשל"צ הראשונים לתל אביב תצריך החלפת רכבת בתחנת לוד. יש להדגיש כי רכבת ישראל נערכה על מנת לאפשר זמני החלפה קצרים של מספר דקות בתחנת לוד. בימים אלו, החלה הממשלה לקדם את הקמת המסילה הרביעית באיילון. תוספת זו תאפשר גמישות תפעולית לרכבת ישראל, והגדלת תדירות הרכבות החולפות בת"א"