כל מי שהיה זקוק אי פעם לשירותי המוסד לביטוח לאומי יודע עד כמה הביורוקרטיה שהוא דורש יכולה להיות איטית ומתסכלת. אדם המטופל בסניף הביטוח הלאומי בראשון לציון חשוד שנהג באופן אלים וקיצוני בגלל התסכול ואי שביעות רצון מהטיפול בו.
התלונה על האיש הגיעה מעובדת סוציאלית שמועסקת במוסד לביטוח לאומי בעיר, שטוענת כי הוא איים עליה. היא חששה לשלומה ולשלום משפחתה, התלוננה במשטרה והביאה למעצרו. בבית המשפט החשוד טען כי לא התכוון לממש את איומיו, אך למרות זאת נשלח למעצר בית בתנאים מגבילים.
עובדות סוציאליות אומנם רגילות לעבוד עם אוכלוסיות קשות שנמצאות במצבי קיצון, אבל על פי התאורים של העובדת- המקרה שחוותה עובר כל גבול.
1 צפייה בגלריה
המוסד לביטוח לאומי בראשון לציון | צילום: google earth
המוסד לביטוח לאומי בראשון לציון | צילום: google earth
המוסד לביטוח לאומי בראשון לציון | צילום: google earth
על פי החשד, תושב ראשון לציון כבן 40 היה בטיפולה של העובדת, שעזרה לו לקבל קצבאות. ההליך התעכב והוא לא היה שבע רצון מכך, והחליט לאתר את מספר הטלפון הנייד של העובדת והחל לשלוח לה הודעות נאצה.
"אני עוד אעשה לך בעיות בחיים האלה, אל תדאגי, יהיה לך רע", הוא כתב. "שרק רע יהיה לך ולילדים שלך, ימח שמך וזכרך, יתגדל ויתקדש שמי רבא". כמו כן הוא כתב לה "אני רק אראה אותך ברחוב אני אקרע אותך, את יכולה כבר ללכת להתלונן במשטרה".
העובדת המפוחדת מיהרה לעדכן את הממונים עליה והם העבירו את החומר למשטרה, שכעבור כמה ימים עצרה את הגבר המאיים. בדיון בהארכת מעצרו הודה הגבר במיוחס לו, אך טען כי כלל לא התכוון לממש את איומיו.
אחיו של הנאשם התחייב לערוב לו ולדאוג שהוא יהיה תחת פיקוח רציף שלו. בשבוע שעבר, בדיון נוסף שנערך, הוחלט לשלוח את הגבר להסתכלות פסיכיאטרית כדי לבחון אם הוא כשיר לעמוד לדין.