1 צפייה בגלריה
צילום באדיבות העירייה
צילום באדיבות העירייה
צילום באדיבות העירייה
משרד החינוך פרסם השבוע את "תמונת החינוך" לכל הרשויות בישראל. מדובר במדד חדש שיזם משרד החינוך הכולל שורה של פרמטרים, הנכללים תחת קטגוריות של למידה והישגים, התמדה ונשירה וערכים ואקלים חינוכי.
בפרק הלמידה וההישגים, עולה כי גם בשנת הלימודים תשע"ו, ניצבת ראשון לציון בראש שבע הערים הגדולות בישראל באחוז הזכאות לבגרות עם 76.6% זכאים מקרב הלומדים בעיר.
בעירייה מציינים כי אחוז הזכאות המתייחס למתגוררים בעיר גבוה יותר. למעשה, מחצית מתוך 12 מקיפים בעיר מציגים נתונים מרשימים של למעלה מ־90 אחוז זכאות לבגרות, כאשר שניים מהם עברו את רף ה־98 אחוז זכאות.
במינהל החינוך מציינים כי כל בית ספר ממפה את עצמו ופועל להמשך השיפור כל העת. גם מן העבר השני, נראה כי יש מאמץ אדיר למנוע נשירה ולעודד התמדה בלימודים, כך למשל עומד אחוז הנשירה ב־12 המקיפים על פחות מחצי אחוז, נתון נמוך משמעותית מהממוצע הארצי.
"הנתונים מראים כי המערכת יציבה, וממשיכה לעבוד באופן שיטתי ומקצועי להעמקת ההישגים של תלמידי העיר, תוך חתירה מתמדת למצוינות ושיפור", אמר השבוע בגאווה ראש העיר דב צור והודה למובילי מערכת החינוך העירונית. "אנו גאים על כך שרשמנו עלייה בכל הקשור לזכאות לבגרות מצטיינת, ואף עברנו את הממוצע הארצי.
"נרשמה עלייה בניגשים לבגרות 5 יח"ל באנגלית ועלייה משמעותית בניגשים לבגרות 5 יח"ל מתמטיקה, ובשני הפרמטרים אנו עוברים את הממוצע הארצי. לצד השמירה על הישגי הזכאות, אנו ממשיכים במגמת צמצום הנושרים ממערכת החינוך. המשימה המורכבת - ובמיוחד במערכת עירונית כל כך גדולה, שמכוונת לקידום הישגים ומצוינות - היא לצמצם את מספר התלמידים הנושרים משורותיה".
כמו כן, ארבעה מקיפים עוברים את הממוצע הארצי בשילוב תלמידי חינוך מיוחד בבית ספרם. "אנחנו גאים בצוותי ההוראה והמנהלים אשר לצד עבודה שיטתית של קידום הישגים, מציבים את הילדים במרכז ולא מוותרים על אף תלמיד", סיכמה מחזיקת תיק החינוך, פרופ' תמי רונן, "יישר כוח למנהלים ולצוותים החינוכיים".