נהגי מוניות בראשון לציון טוענים כי התחבורה הציבורית בשבת פוגעת בהכנסות שלהם. "כל שבת בקיץ היו לי לפחות ארבע-חמש נסיעות לים, עכשיו אין לי יותר מנסיעה אחת", אומר נהג מונית.
התחבורה הציבורית בשבת החלה לפעול לפני כשלושה שבועות, זו השנה השנייה ברציפות. מדובר בקו אוטובוס שחוצה את העיר, עובר במקומות הבילוי המרכזיים ומגיע לחוף הים. תחבורה זו נותנת פתרון לאוכלוסיות רבות, בעיקר לצעירים שאינם יכולים לנהוג ונאלצו עד כה לבקש טובה מההורים או לקחת מוניות.
עד כה, מי שהתנגדו לתחבורה הזו היו תושבים חרדים בעיר, שחששו מפגיעה בקדושת השבת וניסו לסכל את היוזמה של חבר המועצה עידן מזרחי. כעת יש מתנגדים חדשים - נהגי המוניות.
"פתאום באו עם היוזמה הזו ואנחנו נותרנו ללא נסיעות", סיפר אחד הנהגים. "זה חוסר התחשבות בציבור שלם שזו הפרנסה שלו. כנראה שלא הקדישו לזה מחשבה עד הסוף".
תמיר בסון, גם הוא נהג מונית, אומר: "גם ככה יש לנו קצת נסיעות לים ולתקופה קצרה, אז גם את זה לקחו לנו. כל זה כדי לרצות חלק מהתושבים, אבל מה איתנו, נהגי המוניות? כולנו ממורמרים מהמצב החדש.
"היקף הנסיעות שלי ירד ב־50 אחוז. מזל שהאוכלוסייה הרוסית עוד לא נחשפה ליוזמה הזו, כי הם עוד נוסעים איתנו. שיפצו אותנו על הפגיעה הזו".
עידן מזרחי, שעמד מאחורי היוזמה, אמר בתגובה: "מה שעומד לנגד עיניי זו רווחתם של תושבי ראשון לציון. הנסיעה לחוף הים לא צריכה להיות שמורה לעשירים בלבד, וזו בדיוק המטרה של היוזמה שלנו. אנחנו עונים על צורך של אנשים שעד היום חוף הים בשבת היה רחוק מהישג ידם. אני שמח שהפרויקט המהפכני שלי לתחבורה ציבורית בשבת בעשרה שקלים מצליח, ושתושבים רבים בוחרים לנסוע יחד איתנו. אין לי כל כוונה לפגוע בנהגי המוניות, אך אם הם נפגעים, עליהם להבין שהגיע הזמן להוריד את המחירים. אשמח לשבת יחד ולשתף איתם פעולה בנושא".