שבוע לאחר שנחשפה כאן התוכנית להפעלת תחבורה ציבורית חברתית בשבת בראשון לציון, נראה שהפרויקט עומד בסימן שאלה.
בעקבות הפרסום החל בעל חברת המוניות לקבל איומים ולפיהם אם ישתתף בהפעלת תחבורה בשבת, תוחרם החברה. "מרגע פרסום הכתבה קיבלתי עשרות שיחות טלפון", טוען בעל החברה, שמעון דהרי, שהבטיח כי רק נהגים לא יהודים יפעילו את הקווים. "גורמים דתיים בעיר אמרו לי שאם אתן לזה יד, הם ידאגו שאף אחד לא יתקרב לעסק שלי. אני לא מוכן להסתכן והחלטתי לרדת מההשתתפות שלי בתוכנית הזאת".
כזכור, בשבוע שעבר התפרסמה לראשונה התוכנית ההיסטורית של חבר המועצה עידן מזרחי להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר. ההודעה זכתה לאלפי שיתופים בפייסבוק, הצליחה לעורר רעש גדול בעיקר בכלי התקשורת החרדיים ולשיח ציבורי בין שני הקצוות בעיר.
גם חבר המועצה מטעם ש"ס, הרב אריה כהן, שעתיד להתמודד על תפקיד הרב הראשי של ראשון לציון, יצא בחריפות נגד חברת ההסעות ואמר כי יש בכוונתו לפנות למשרד התחבורה כדי לשלול ממנה את הרישיון. האיומים כאמור עשו את שלהם, ודהרי החליט לחזור בו. "עשו לי מלחמת עולם, לא הייתי צריך להיכנס לכל העסק הזה. אני לא יכול לעשות את זה, זה גובל בחרמות ובנזק כלכלי, וזה ממש עניין מורכב. לא ידעתי שהתגובה תהיה כל כך קשה." סיפר דהרי.
"חשבתי שזה יתקבל בהבנה, אבל כנראה לא מסוגלים לקבל את זה בעיר. אני לא אדם שאוהב לפגוע ברגשות של אנשים וקיבלתי המון תגובות של גורמים דתיים שאמרו שאם אני אעז לשתף פעולה, הם ידאגו שאף אחד לא ייסע בקו שלי. מה אני אעשה? אני מסיע גם חילוניים וגם דתיים, ולכן החלטתי לא להיות בתמונה, זה פשוט לא עושה לי טוב. אם עידן מזרחי כל כך רוצה להפעיל, הוא יכול למצוא חלופות. לבי עם הצעירים שיצטרכו עכשיו לחפש דרך אחרת לנסוע בשבת".
מזרחי מסר: "מצער אותי לגלות שהדתיים הפעילו לחץ הבעלים של חברת ההסעות. גם אני קיבלתי מספר איומים ו"המלצות" מלא מעט אנשים טובים לרדת מהעניין. אני יכול להבטיח רק דבר אחד, לא אתקפל ולא אוותר על פרויקט חשוב כמו תחבורה חברתית בשבת בעיר. יש כאן רוב מוחלט של ציבור חילוני ואם צריך לא אהסס להוציא צעירים להשמיע את קולם ברחובות. אני לא מפחד ולא אנוח עד שאמצא פיתרון. פנו אליי כבר מספר חברות הסעות על מנת לסייע".