כשהיא רק בת שלוש, נקטפה אלין אהוד בזמן ששיחקה בפארק מתחת לביתה בשכונת ארגמן בנס ציונה. זהו אחד הפארקים המטופחים והיפים באיזור, אליו מגיעים הורים רבים בכל שעות היום ליהנות עם הילדים מהמרחבים, מהצל, מהדשא ומהמתקנים. אף אחד לא יכול היה לדמיין שבילוי בפארק השכונתי יסתיים במוות טראגי כל כך.
5 צפייה בגלריה
אלין אהוד ז"ל
אלין אהוד ז"ל
אלין אהוד ז"ל
(באדיבות המשפחה)
ביום חמישי בשעה 16:55 התקבל דיווח במוקד מד"א על ילדה שנפגעה משער בפארק. חובשים שהגיעו למקום מצאו את אלין עם פגיעה קשה בראשה, ממנה נפטרה למרבה הצער זמן קצר לאחר מכן. הלווייתה קורעת הלב במוצאי שבת, לא הותירה עין יבשה. הוריה החליטו לתרום את קרניות עיניה ולהציל את מאור עיניהם של אחרים, בעוד התושבים ההמומים זועמים על הרשלנות שזועקת מהמקרה הזה, וטוענים כי התריעו על השער שנעקר ממקומו, כמה ימים לפני האסון, אבל איש לא טרח לטפל בכך, עד שילדה קטנה שילמה בחייה.
עיריית נס ציונה הודיעה כי השער, שמיועד לאפשר כניסת רכבי חירום ורכבי תחזוקה לתוך הפארק, הוצא ממקומו אך לא הוחזר והוא זה שגרם למותה, כאשר נפל על ראשה וגרם לפציעתה הקשה. השער היה מונח במקום באופן זה במשך כמה ימים. "העירייה תוסיף לחקור את האירוע הקשה בשיתוף מלא עם משטרת ישראל. יהי זכרה ברוך", כך נמסר, אך התושבים, כפי שנשמע בהמשך, לא מקבלים את התגובה, הם מספרים השבוע על מקרים אחרים ברחבי העיר שהתריעו עליהם ולא תמיד זה עזר. לטענתם, הגדר הזו מוצאת ממקומה כאשר מגיעים לבצע עבודות ניקיון ותחזוקה של גינון, וככל הנראה לא הוחזרה. "זה מחדל, משפחה נהרסה ובגלל מה? חוסר מחשבה? רשלנות?", אמר אחד הדיירים שמתגורר בסמוך.
בלילה שלאחר המקרה הגיעו תושבים רבים מהשכונה שביקשו לחבק את המשפחה והדליקו נרות זיכרון במקום בו נהרגה אלין. ילדים מכל השכונה הניחו במקום דובים, כתבו מכתבים וציירו ציורים. הצוות הפסיכולוגי של העירייה הוציא במהרה הודעה ונערך לשיחות בגני הילדים, במיוחד בגן שבו למדה אלין, כדי לתווך לילדים את הטרגדיה שקרתה בשכונה.

5 צפייה בגלריה
המשטרה מפנה את השער
המשטרה מפנה את השער
המשטרה מפנה את השער לאחר האסון
(נדב אבס)


אסון מתחת לבית


פארק ארגמן רחב הידיים שקט בדרך כלל בבקרים. השבוע, לאחר הטרגדיה שאירעה במקום, אמהות שטיילו עם העגלות שלהן בסמוך למקום התאונה הביטו בחשש, לכולן עוברת מחשבה אחת בראש – בקלות זה היה יכול להיות הילד שלהן, ומי מדמיין שילדה יכולה להיהרג כך, רק כמה דקות אחרי שאמא שלה הוציאה אותה מהגן.
"זה הלם גדול לכולם בשכונה, כולם מכירים פה את כולם", אמרה אם שעברה במקום עם עגלת תינוק בבוקר בתחילת השבוע. "אני יודעת שהתריעו על השערים האלה, ואני מקווה שהמשטרה תעשה את העבודה שלה כי המוות הזה יכול היה להימנע, יש לי ילדה כמעט בגיל הזה, אני לא יכולה לדמיין מה המשפחה עוברת, כל השכונה מחבקת אותם והלב שלנו נשרף מכאב על מה שהם עוברים".

5 צפייה בגלריה
מזירת האירוע הטראגי בנס ציונה
מזירת האירוע הטראגי בנס ציונה
מזירת האירוע הטראגי בנס ציונה
(צילום: דוברות המשטרה)

מי שראה את אלין רק כמה דקות לפני האסון הוא תומר תדהר, תושב השכונה, חבר של המשפחה שבנו נמצא עם אלין בגן. "היא החזיקה לאמא שלה את שער הגן כדי שתצא עם העגלה של התינוקת הטרייה שלהם, אמרתי לה 'ביי אלין', והלכתי לקחת את הילדים שלי", הוא מספר. רבע שעה לאחר מכן אירע האסון, תומר מספר שאלין ואמה היו בדרך למפגש בית מארח של בנם האמצעי, שגם הוא לומד עם בנו השני של תומר בכיתה א'.
"באותה המידה יכולתי לעבור בשביל הזה, שהוא בדרך לבית שלי, והבן שלי היה מטפס על אותה הגדר וזה היה קורה לנו", הוא מספר על המחשבות שחולפות לכולם בראש בשכונה. "אתה אומר לעצמך, אם לא הייתי בא עם האוטו והיינו הולכים ברגל, אולי זה היה קורה לנו? או אולי אלין הייתה פוגשת אותנו והיינו משחקים והיא לא הייתה מטפסת על השער. הילדים שלי מטפסים על השער הזה באופן קבוע", הוא מסביר. מדובר על שער שחוסם את הכניסה לפארק בשביל שנמצא בין שני בניינים ברחוב לרר. "השער פריק, הוא מיועד לרכבי חירום, אבל גננים כל הזמן מפרקים אותו גם.
בבית העלמין אמא של אלין סיפרה איך אלין טיפסה על השער והוא נפל אחורה יחד איתה, היא נפצעה בראש, אבל כנראה שחטפה גם מכה מוחצת בלב. אמא שלה רצה אליה בצרחות אימים, היא הרימה את השער ואלין גררה את עצמה החוצה והתמוטטה, אמא שלה זינקה לכביש וזעקה שיזמינו אמבולנס אבל זה היה מאוחר, לא היה לה סיכוי", הוא מספר.
תומר מספר איך לפני פחות משנה העלה בפייסבוק פוסט בבקשה להסיר שלט מסוכן ממתכת רכה שיכול היה לפצוע ילדים שמטפסים על השער, "הוא היה חד כמו סכין יפנית", הוא מספר. השלט, שהיה מוצמד באופן תמוה לאותו שער ברזל, הוסר בסופו של דבר.

דממה בהלוויה


הלוויה הייתה בדממה קשה. "המון הורים לילדים מהשכונה שלנו ומשכונות אחרות הגיעו", מספר תומר, "הציבור שתק אל מול נציגי העירייה שהגיעו, אבל זו הייתה שתיקה רועמת, שתיקה של זעם, אנשים היו מאופקים אבל כולם מבינים שהיה פה מחדל", הוא אומר בכעס,"השער הזה מיועד לרכבי חירום, אבל כל יום נכנסים בו רכבים של בעלי עסקים במתחם, של גננים ושל רכבי תחזוקה".
בלוויה אף עין לא נותרה יבשה, ואביה של אלין הספיד אותה. "אחרי טקס הקריעה, נציג חברה קדישא ביקש ארבעה גברים כדי לקחת את אלין לקבר. אבא שלה ניגש, ערסל אותה בידיים שלו ולקח אותה בעצמו, אני נזכר בזה ואני בוכה".
אלין הייתה ילדה שמחה, טמפרמנטית, בוגרת לגילה, כך הוא מספר. לדבריו, הוא עדיין מצפה מנציגי הציבור לבקש סליחה. "מיום חמישי מילה כזו לא נאמרה, איך לא יצאתם וביקשתם סליחה?"

5 צפייה בגלריה
פינת הזיכרון לזכר הפעוטה שנהרגה
פינת הזיכרון לזכר הפעוטה שנהרגה
פינת הזיכרון לזכר הפעוטה שנהרגה
(צילום: אביגיל קדם)

פוסטים שונים שעלו בפורומים של העיר בימים האחרונים מלמדים שעלו לא מעט טענות על שערים דומים ברחבי השכונה ובשכונות אחרות בעיר. מהפוסטים עולה שאנשים התריעו כאשר אלה הונחו באופן דומה לשער בגללו נהרגה אלין. בחלק מהמקרים, השבוע לאחר האסון ביקשה העירייה לדעת באילו מפגעים מדובר כדי לתקנם מידית.
המשטרה רק החלה את חקירתה בנושא, אך מקורות מהשכונה מספרים שיש בידיהם מידע שישפוך אור על מה שהתרחש. מהדברים עולה כי המחדל שהיה כאן גדול מכפי שניתן אפילו לדמיין. "אני לא מקנא במי שאחראים על הבטיחות בעירייה, בייסוריי המצפון שלהם. התריעו על המפגע הזה, ובפעולה פשוטה המוות הזה היה נחסך".

להפיק לקחים


לדברי תדהר, אנשים צריכים לקחת אחריות. "יש פה שיעור שצריך ללמוד", הוא אומר ומתכוון להתארגן עם תושבי השכונה להדליק נר שמיני של חנוכה במקום בו קרתה התאונה.

קראו גם:

מי שיעבור במקום ימצא עדיין עשרות נרות נשמה דולקים, ותושבים כואבים. "איך דבר כזה קורה מתחת לבית? ילדה מתוקה שרק רצתה לשחק", אומרת הדר, תושבת השכונה שהדליקה גם כן נר נשמה במקום. "לא הכרתי אותה אישית, אבל זה היה יכול להיות כל ילד אחר בשכונה, זה היה יכול להיות הילד שלי, אסור לעבור על הדבר הזה בשתיקה".

5 צפייה בגלריה
נרות לזכרה של אלין
נרות לזכרה של אלין
מדליקים נרות במקום האסון
(נדב אבס)

מעיריית נס ציונה נמסר בתגובה


"עיריית נס ציונה ותושבי נס ציונה כולם חשים צער עמוק ועצב גדול עם מותה הטרגי של תושבת העיר אלין אהוד בת השלוש. מאז אירע המקרה ביום חמישי האחרון, מסייעת העירייה למשפחה בכל דרך, מסיוע רגשי ועד סידורי השבעה. קו חם לתמיכה רגשית עבור הקהילה נפתח יום לאחר המקרה, ומוסיף לפעול כל זמן שהקהילה תרגיש בו צורך.
הנושא נמצא בחקירת משטרה ועיריית נס ציונה משתפת פעולה באופן מלא עם משטרת ישראל ובמטרה להגיע לחקר האמת בהקדם האפשרי. לפיכך, לא נוכל להתייחס לפרטי המקרה. עם זאת נוסיף כי הטענה לפיה מדובר ב'שיטת עבודה נהוגה' - רחוקה מהאמת. עיריית נס ציונה דואגת למרחב בטוח עבור תושביה, תוך נקיטת פעולות רבות להפחתת מפגעים וטיפול במפגעים באופן שוטף, הן כפעולות יזומות והן כתוצאה מדיווח תושבים למוקד 106.
"בביקור ראש העיר בשבעה, הוא שיתף את ההורים כי עיריית נס ציונה תפעל להנצחתה של אלין ותעשה זאת בשיתוף המשפחה. עיריית נס ציונה מחבקת את המשפחה ותעשה כל שבאפשרותה לסייע לה ולקהילה בימים קשים אלה".