הבהלה סביב קדחת הנילוס המערבית הולכת ומתפשטת כאשר על פי הערכות בישראל מספר בני אדם כבר נפטרו מהמחלה שעוברת באמצעות עקיצת יתושים.
1 צפייה בגלריה
תעלת הניקוז בנחלת יהודה
תעלת הניקוז בנחלת יהודה
תעלת הניקוז בנחלת יהודה
(צילום: פרטי)

בעיריית ראשון לציון פועלים למנוע הדבקות בעיר ובין היתר העלו תכני הסברה עם ראש מנהל איכות הסביבה, אילן רפאלי, שתיאר את הפעולות שכבר נעשו בעיר, ביניהן הדברת מקורות מים ותעלות בעיר וביצוע ניטור באזורים הנדרשים. רפאלי הסביר כי בעירייה מחפשים מאגרי מים עומדים ומפיצים חומרי הסברה לתושבים על מנת שידעו לטפל בסוגיה.
אלא שבשכונת נחלת יהודה טוענים תושבים כי כבר חודשים ארוכים שהם מפצירים בעירייה לטפל בתעלת ניקוז בכניסה לכביש החדש, אך דבר לא נעשה.
"דווקא בימים כאלו הייתי מצפה שייבשו את כל מאגרי המים בעיר", אומר דייר מרחוב נחמוני, "בכניסה לכביש אצלנו יש ממש בריכה קטנה ועמוקה, יש שם מלא יתושים וברחשים, שיא הקיץ ואנחנו חוששים לפתוח חלונות. כל מי שיושב במרפסת נעקץ".
פניתם לעירייה?
"מספר פעמים, אבל לפי מה שהבנתי יש תוכנית לבנות בשטח אז לא ממהרים לטפל. הבריאות שלנו יותר חשובה, גם אם מדובר רק בשנה אחת חייבים לטפל".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "מדובר בתעלת ניקוז המכילה מי נגר עילי (מי גשמים). התעלה מנוטרת באופן שוטף ומבוצעת בה הדברה על ידי העירייה. בשבועות הקרובים צפויה חברת מניב לבצע שאיבה להורדת מפלס המים במקום במסגרת ההיערכות לחורף".