תושבת ראשון לציון כבת 80 סבלה מכאבי שיניים עזים. היא פנתה לרופא שיניים שקבע כי עליה לעבור טיפולים מקיפים, עקירת כל השיניים בלסת העליונה, 14 כתרים קבועים מחרסינה בלסת ועקירה אחת בלסת התחתונה. כיוון שהיא סובלת מחרדה קשה מטיפול שיניים, המכונה דנטופוביה, נקבע שהטיפול יבוצע בטשטוש.
2 צפייה בגלריה
תביעה על טיפול שיניים
תביעה על טיפול שיניים
התעוררה מהטיפול ונדהמה
(צילום המחשה: Shutterstock)
לטענת האישה, רק לאחר שהתאוששה מהטשטוש גילתה כי הרופא החליט על דעת עצמו לעקור לה חמש שיניים מהלסת התחתונה, ולא רק אחת. בנוסף, סבלה מכאבים עזים, נפיחות והתותבת בחלק העליון של פיה היתה עבה מדי, מגושמת ולא נוחה וכתוצאה מכך גרמה לה לכאבים ונפיחות בפה.
לטענתה, התותבת העליונה נפלה ולמרות ששבה למרפאה מספר פעמים, הרופא לא הצליח לפתור את הבעיה. למרות זאת, האישה טוענת כי הרופא הדביק לה כתרים לא מתאימים שיצרו רווחים גדולים וגרמו לחדירת מזון ואי נעימות. לאחר מספר ניסיונות לטפל בבעיות, שוב החליט הרופא לעקור לה עוד שיניים מהלסת התחתונה, ולהלביש על החניכיים כתרים, דבר שגרם לה לכאבים עזים עד היום.

2 צפייה בגלריה
עו"ד דיקלה ואנונו
עו"ד דיקלה ואנונו
עו"ד דיקלה ואנונו
(צילום: פרטי)

עו"ד דיקלה ואנונו הגישה בשמה תביעה לבית המשפט השלום בראשון לציון, ובכתב התביעה נטען כי "התובעת לא יכולה ללעוס מזון וניזונה ממזון נוזלי בלבד... הנתבע לא פעל בהתאם לאמות המידה הרפואיות המקובלות, הסבירות והנכונות המתחייבות בנסיבות העניין וטיפול התובע היה רשלני ובלתי סביר". לתביעה צורפו מסמכים מרופא מומחה שבחן את פיה של האישה וקבע כי הטיפול שקיבלה היה לקוי.

קראו גם:

האישה תבעה למעלה מחצי מיליון שקל, לא כולל פיצוי בגין פגיעה באוטונומיה שלה, וזאת עקב ההחלטה לעקור שיניים מבלי לקבל את הסכמתה. לבסוף הגיעו הצדדים להסכם פשרה במסגרתו ישלם הרופא 240 אלף שקל, כולל דמי טרחה לעורכי הדין, זאת מבלי להודות באשמה.
למרות הפיצוי הנדיב, קשה להאמין כי האישה תמהר לקבל שוב טיפול שיניים.